۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۹:۳۱
کد خبر: 82307183
T T
۰ نفر
رژیم صهیونیستی دو قانون نژاد پرستانه را به تصویب رساند/پخش اذان ممنوع  شد

تهران - ایرنا - كمیته وزارتی كابینه رژیم صهیونیستی دیروز (یكشنبه) دو قانون نژاد پرستانه را به تصویب رساند، این قوانین شامل جلوگیری از پخش اذان در مساجد قدس و مصادره زمین های فلسطینیان در كرانه باختری است.

مركز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان هاآرتص اعلام كرد، كمیته وزارتی كابینه رژیم صهیونیستی با پیش نویس قانونی كه توسط 'موتی یوگاو' عضو حزب راست گرای خانه یهودی و شماری دیگر از نمایندگان راست گرا ارائه شده بود، موافقت كرد و قرار است این قانون به منظور تصویب نهایی به 'كنست' ارائه شود.
به موجب این قانون، رژیم صهیونیستی پخش اذان از مساجد قدس را به ادعای این كه صدای اذان موجب آزار و اذیت شهرك نشینان صهیونیست می شود، ممنوع می كند.
به موجب قانون یاد شده، پلیس رژیم صهیونیستی می تواند اذان گوها را بازخواست كرده و مورد تحقیق و بازجویی قرار دهد و حتی احكام و جریمه های مالی را نیز بر آن ها اعمال كند.
این در حالی است كه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز امروز یكشنبه با پیش نویس این قانون نژاد پرستانه اعلام موافقت كرد.
تصویب این قانون، با واكنش ها و محكومیت های گسترده ای همراه بود و جنبش اسلامی در فلسطین اشغالی 1948 نیز تاكید كرده بود كه هرگز اجازه اجرای چنین قانون نژاد پرستانه ای را نخواهد داد.
این جنبش امروز یكشنبه در بیانیه ای اعلام كرد كه اذان یكی از شعائر دین مبین اسلام است.
از سوی دیگر، كمیته وزارتی دولت رژیم صهیونیستی قانون پاكسازی كانون های شهرك نشینی را نیز به تصویب رساند.
در پیش نویس این قانون آمده است كه اگر مالكیت شخصی بر اراضی كه شهرك های صهیونیست نشین پراكنده بر روی آن ها بنا شده اند، ثابت شود، این شخص حق استفاده از این اراضی را نخواهد داشت و این حق به مسئول املاك دولتی در كرانه باختری منتقل می شود و تحقیقات ادامه خواهد داشت تا در نهایت سرنوشت این اراضی و املاك مشخص شود.
ایلیت شاكید وزیر به اصطلاح دادگستری رژیم صهیونیستی پیش نویس قانونی را مطرح كرده و خواستار مشروعیت بخشی به تمامی كانون های پراكنده شهرك نشینی شده بود اما آویحای مندبلیت مشاور قضایی دولت با آن مخالفت كرد.
موسسه حقوقی 'ییش یدین' كه در اراضی اشغالی فعالیت دارد، تاكید كرد كه قانون پاكسازی كانون های شهرك نشینی حقه ای قضایی است كه رژیم صهیونیستی می خواهد از این طریق به مصادره زمین های فلسطینیان در كرانه باختری مشروعیت ببخشد.
موسسه مذكور اظهار داشت كه به موجب این طرح نژاد پرستانه، فلسطینیان برای هرگونه استفاده از اراضی و املاك خود باید رژیم صهیونیستی را در جریان قرار دهند و مالكیت این اراضی به شهرك نشینان صهیونیستی كه به زور آن را مصادره كرده اند، به آن ها واگذار خواهد شد.
این موسسه حقوقی تاكید كرد كه از متن پیش نویس این قانون می توان نتیجه گرفت كه دولت رژیم صهیونیستی خود را همه كاره و قانونگذار در كرانه باختری می داند و بدین گونه می خواهد كرانه باختری را به كلی به سیطره خود در بیاورد بدون اینكه به شهروندان فلسطینی حق شهروندی اعطا كند.
خاورم**1408**1579
مترجم: اكرم كرمی* انتشار دهنده : مرضیه فاتحی علیشاه
۰ نفر