۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۴۰
کد خبر: 82309593
T T
۰ نفر
كاهش 40 درصدی ترافیك صبحگاهی تهران نسبت به هفته گذشته

تهران- ایرنا- مدیر مركز كنترل و نظارت ترافیك شهرداری تهران گفت: ترافیك صبحگاهی پایتخت امروز (سه شنبه) با تعطیلی مدارس نسبت به هفته گذشته در همین روز 40 درصد كاهش یافت.

نوشین سرور عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان كرد: طول ترافیك عصر روز گذشته (دوشنبه) حدود 100 كیلومتر كاهش یافت.
وی یادآور شد: ترافیك عصرگاهی دیروز نسبت به روز مشابه در هفته گذشته حدود 40 درصد كاهش داشته است.
مدیر مركز كنترل و نظارت ترافیك شهرداری تهران اظهار كرد: همچنین رانندگان اتوبوس ،توقف خاموش را به خوبی رعایت شد و در حین توقف های طولانی مدت اتوبوس ها را خاموش كردند.
به گزارش ایرنا، كیفیت هوای تهران پس از2روز شرایط ناسالم برای همه افراد، امروز با كاهش میزان آلاینده در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت.
با توجه به افزایش میزان آلودگی هوا، كمیته مواقع اضطرار آلودگی هوای پایتخت در روزهای شنبه، یكشنبه و دوشنبه در استانداری تهران برگزار شد.
براساس مصوبات این كمیته مهدهای كودك، پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی شهر تهران و تمامی شهرستان های استان بجز دماوند، فیروزكوه و پردیس در روزهای دوشنبه ، سه شنبه و چهارشنبه تعطیل شدند.
براساس مصوبه این كمیته، تنها خودروهای دارای مجوز طرح ترافیك می توانند امروز وارد محدوده زوج و فرد شوند و زمان اجرای این طرح نیز از ساعت 17 به 19 افزایش می یابد.
سایر مصوبات این كمیته شامل توقف فعالیت معادن شن و ماسه آبرفتی غرب تهران تا عادی شدن وضعیت هوا، لغو ورزش های همگانی در پارك ها و مجموعه های ورزشی پایتخت، تشدید برخورد با خودروهای دودزا شامل خودروهای دولتی و غیردولتی و تشدید برخورد با موتورسواران دودزا و آلوده كننده شهر تهران است.
عدم بكارگیری خودروهای دودزا در اتوبوسرانی، توقف فعالیت های عمرانی آلوده كننده توسط شهرداری تهران، استفاده حداكثری از ظرفیت حمل و نقل عمومی شهر بویژه مترو و اتوبوسرانی، استقرار تیم های اورژانس در میادین اصلی شهر و اطلاع رسانی مناسب از طریق رسانه ها و صدا و سیما در زمینه توصیه های مراقبتی آلودگی هوای تهران از دیگر مصوبات این كمیته بود.
اداره كل هواشناسی استان تهران پیش بینی كرده كه به دلیل پایداری جوی، غلظت آلاینده ذرات معلق در هوای پایتخت برای روز چهارشنبه افزایش یابد.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با كانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری انتشاردهنده: محسن فتاحی
تهرام/9353 //1625
۰ نفر