مدیرفنی تیم تكواندو نوجوانان: همراه نبودن سرمربی تاثیر منفی داشت/ عملكرد عالی دختران

تهران - ایرنا - مدیر فنی تیم تكواندوی نوجوانان، گفت: صادر نشدن روادید كانادا برای من و سرمربی تیم پسران، تاثیر منفی زیادی روی عملكرد تیم پسران ایران در رقابت های جهانی داشت.

«محمدرضا زوار» در گفت وگو با ایرنا، اظهار داشت: متاسفانه كانادا میزبان مسابقات جهانی نوجوانان برای من و «وحید عبدالهی» سرمربی تیم پسران با وجود تلاش فراوان فدراسیون ایران روادید صادر نكرد.
وی با اشاره به اینكه هدف از برگزاری مسابقات، توسعه صلح و دوستی بین كشورهاست، توضیح داد: همراه نبودن سرمربی اتفاقی نادر بود كه بر عملكرد تیم پسران ایران تاثیر منفی داشت. هرچند هر روز از تهران با نفرات و مربیانی كه اعزام شده بودند، صحبت می كردیم، اما از راه دور نمی توان تاثیر چندانی داشت.
مدیرفنی تیم نوجوانان ایران، گفت: فدراسیون تكواندو ایران از كمیته برگزاری شكایت كرده است و مسئولان می توانستند تیم ایران را اعزام نكنند،اما تیم های ایران راهی كانادا شدند و تیم دختران با عملكردی عالی به قهرمانی رسید.
وی افزود: در بخش پسران نیز از هوگوپشان اوزان سنگین انتظار بیشتری می رفت و حتی می توانستیم نایب قهرمانی را كسب كنیم.
زوار با اشاره به اینكه نایب قهرمانی مجموع دو بخش دختران و پسران برای نخستین بار برای ایران به دست آمد، گفت: تكواندوی ایران با برنامه ریزی های انجام شده، پشتوانه خوبی دارد و امسال نیز این مساله در رقابت های جهانی كانادا، ثابت شد.
وی كه سال ها سرمربی تیم نوجوانان ایران بوده است در خصوص ارتباطش با كادر فنی این تیم، گفت: مدیر فنی و سرمربی هركدام فلسفه ای دارد و من در این مدت هرچه در توان داشتم در اختیار كادر فنی قرار دادم.
زوار گفت: كانادا اعلام كرد كه تنها برای نفرات فیكس روادید صادر می كند و اسامی آنان باید 45 روز قبل از آغاز پیكارها اعلام شود كه همین امر هم سبب شد تا برخی تكواندوكاران ایران پس از قطی شدن حضورشان در تركیب اصلی، شرایط همیشگی را نداشته و با خیالی آسوده تمرین كنند.
مدیر فنی تیم ایران، توضیح داد: شرایط سنی نوجوانان با بزرگسالان متفاوت است و فیكس شدن زودهنگام، می تواند تاثیر منفی داشته باشد.
رقابت های تكواندوی نوجوانان جهان در حالی به میزبانی كانادا برگزار شد كه دختران ایران به قهرمانی جهان رسیدند و تیم پسران نیز چهارم شد.
«محمدرضا زوار» مدیرفنی و «وحید عبدالهی» سرمربی تیم پسران ایران به دلیل صادر نشدن روادید از سوی كشور میزبان نتوانستند تیم ایران را این رقابت ها همراهی كنند.
ورزشی**3783**1379
خبرنگار: امیر میرزاییان، انتشار دهنده: هادی افتخاری