۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۶
کد خبر: 82319088
T T
۰ نفر
نصب برچسب  نشانگر سلامت برای 20 هزار محصول غذایی در كشور

ساری - ایرنا - مسئول دبیرخانه برچسب گذاری فراورده های غذایی و اشامیدنی سازمان غذا و داروكشور گفت: با اجرای طرح برچسب نشانگر، افزون بر 20 هزار محصول غذایی دارای پروانه ساخت این نشانگر را نصب كردند.

سعید رضایی روز چهارشنبه در حاشیه همایش ملی برچسب گذاری فراورده های غذایی و آشامیدنی در شهرستان بهشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود : پیش بینی می شود حدود 80 درصد از واحدهای تولید محصولات غذایی دارای پروانه ساخت این برچسب و نشانگر را در محصولات خودشان در زمان ارسال به بازار درج كردند.
وی اضافه كرد : در برچسب های نشانگر سلامت میزان قند، نمك، چربی و اسید های مفید مواد غذایی تولیدی درج و در اختیار مصرف كنندگان قرار گرفته است.
به گفته وی مصرف كنندگان می توانند متناسب با این برچسب های نشانگر كه با رنگ های سبز، زرد و قرمز است، مواد غذایی را متناسب با سلامت جسمی خود خریداری كنند.
** اجباری شدن برچسب نشانگر در محصولات غذایی
مسوول دبیرخانه برچسب گذاری فراورده های غذایی و اشامیدنی سازمان غذا و دارو كشور گفت كه دریافت برچسب نشانگر برای تمام واحدهای تولید محصولات غذایی و آشامیدنی اجباری است.
رضایی افزود : بازرسان سازمان غذا و دارو در صورت مشاهده محصولات غذایی فاقد برچسب نشانگر در فروشگاه ها موظفند تا با فروشندگان و تولیدكنندگان این واحدها برخورد كنند.
وی اضافه كرد : سازمان غذا و دارو با كمك رسانه ها اطلاع رسانی برای فرهنگ سازی در بین مصرف كنندگان برای آشنایی با مزیت های برچسب نشانگر را خواهند داشت تا این طرح در بین مصرف كنندگان نهادینه شود.
رضایی فرهنگ سازی در بین مردم را مهمترین راهكار برای مقابله با واحدهای تولید محصولات غذایی فاقد برچسب نشانگر اعلام كرده است.
همایش 2 روره برچسب گذاری فراورده های غذایی و آشامیدنی در مازندران با حضور كارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور امروز چهارشنبه در بهشهر مازندران اغاز و تا فردا ادامه خواهد داشت.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشاردهنده :سید محسن حسن نیا
6982/1899
۰ نفر