۴ آذر ۱۳۹۵، ۹:۰۹
کد خبر: 82320370
T T
۰ نفر
رشته رول اسكی در ایران فعال می شود

شهركرد - ایرنا - عضو كمیته رول اسكی فدراسیون جهانی اسكی گفت: رشته ورزشی رول اسكی در سطح استان های كشور فعال می شود.

پیام محبی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در این خصوص كه آیا خشكسالی های اخیر موجب كم رونق شدن رشته اسكی در ایران شده است؟، افزود: فدراسیون اسكی به دنبال توسعه رشته رول اسكی در همه استانهاست و برای آن نیز برنامه ریزی كرده است.
مشاور رئیس فدراسیون اسكی ایران گفت: رول اسكی در زمین های مختلف حتی آسفالت با تجهیزات خاص انجام می شود.
به گفته وی، رشته رول اسكی پیشتر زیرمجموعه ورزش صحرانوردی بود و اكنون فدراسیون جهانی اسكی به دنبال قرار دادن این رشته در زیرمجموعه خود می باشد و امتیازات آن در مسابقات به عنوان رنكینگ جهانی محسوب شود.
محبی گفت: علاوه بر رول اسكی، برای توسعه رشته اسكی می توان از ظرفیت پیست های مصنوعی و ایجاد برف مصنوعی استفاده كرد.
مشاور رئیس فدراسیون اسكی با بیان این كه برخی كارشناسان معتقدند كه رشته اسكی بیشتر تیوپ سواری است؟ نیز گفت: این گونه نیست چرا كه اسكی ایران در سطح آسیا از اعتبار خاصی برخوردار است و مردم از رشته ورزشی اسكی لذت می برند و درحال حاضر بیشترین استقبال از رشته اسكی در ایران از ماده اسكی آلپاین صورت می گیرد.
محبی در خصوص ایجاد ماده پرش در رشته ورزش اسكی نیز اظهار كرد: این ماده نیازمند امكانات فراوان است و هزینه بر است و تاكنون هیچ بخش خصوصی در این زمینه ورود پیدا نكرده است.
به گزارش ایرنا، مشاور رئیس فدراسیون اسكی جمهوری اسلامی ایران از پیست اسكی كوهرنگ دیدار كرد.
چهارمحال و بختیاری دارای 2 پیست ورزشی اسكی است كه پیست اسكی كوهرنگ به دلیل شیب بالای 10 درصد مورد توجه ورزشكاران و علاقه مندان به این رشته است.
خبرنگار: محمود رئیسی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهكردی
2097/6021
۰ نفر