۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۲۲
کد خبر: 82320481
T T
۰ نفر

چین ارتباطات نظامی با روسیه را تقویت می‌كند

۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۲۲
کد خبر: 82320481
چین ارتباطات نظامی با روسیه را تقویت می‌كند

پكن - ایرنا - یك مقام ارشد چین گفت كه كشورش قصد دارد ارتباطات نظامی و دفاعی میان نیروهای مسلح این كشور و روسیه را تقویت كند.

به گزارش ایرنا، «یو جینگ شینگ» رئیس كمیته ملی كنفرانس مشورت سیاسی خلق چین بزرگترین مرجع قانونگذاری این كشور این مطلب را در ملاقات با «سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه در پكن عنوان كرد.
امسال مصادف با بیستمین سالگرد روابط مشاركتی راهبردی چین و روسیه و پانزدهمین سالگرد امضای توافقنامه همزیستی مسالمت آمیز و همكاری دوستانه دو كشور است.
مقام چینی خاطرنشان كرد كه چین و روسیه روابط راهبردی بر اساس اعتماد متقابل دارند و همین موضوع زمینه ساز توسعه همكاری های نظامی آنها شده است.
وی تصریح كرد: دو كشور دارای بهترین روابط در طول تاریخ بوده اند و بر همین اساس مناسبات آنها برای مردم، منطقه، صلح و امنیت جهانی سودمند بوده و هست.
مقام چینی خواستار آن شد كه نیروهای نظامی دو كشور با تقویت همكاری ها در راستای پیشبرد صلح و امنیت در جهان گام بردارند.
وزیر دفاع روسیه در ملاقات شب گذشته خود در پكن خاطرنشان كرد كه اولویت سیاست خارجی روسیه بهبود و تقویت روابط با چین و حفاظت از مناسبات راهبردی دو كشور است.
وی افزود كه ما مناسبات بسیار نزدیكی در عرصه های مختلف داریم و نیروهای مسلح و ارتش های روسیه و چین نیز همكاری های بسیار مستحكمی دارند.
«سرگئی شایگو» گفت كه روسیه به دنبال تبادلات و افزایش همكاری های دفاعی و نظامی با نیروهای مسلح چین در عالی ترین سطح است و برای گسترش این روابط از هیچ تلاشی دریغ نخواهد كرد.
چین و روسیه به غیر از مناسبات بسیار دوستانه و نزدیك، دو عضو رسمی سازمان همكاری شانگهای هستند و در زمینه های مبارزه با تروریسم، برگزاری رزمایش های مشترك و مقابله با جدایی طلبان و افراطیون همكاری های نزدیكی دارند.
دو كشور همچنین در سال های اخیر روابط خود را در عرصه های مختلف به ویژه حوزه های فنی - نظامی گسترش داده اند و پس از تشدید تنش ها میان روسیه و غرب به سركردگی آمریكا، مسكو به توسعه همه جانبه همكاری ها با كشورهای شرقی به ویژه چین توجه خاص دارد.
این در حالیست كه چین هم از خریداران تسلیحات روسیه است و در دو دهه اخیر میلیاردها دلار انواع تسلیحات از این كشور خریداری كرده است.
آساق**۲۳۱**1597*انتشاردهنده: فرهاد راستی