۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۹
کد خبر: 82320988
T T
۰ نفر

مفقودی چهار شهروند سیمرغی در كوههای سوادكوه

۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۹
کد خبر: 82320988
مفقودی چهار شهروند سیمرغی در كوههای سوادكوه

ساری – ایرنا – فرماندار سوادكوه گفت كه چهار شهروند سیمرغی (كیاكلا) در كوههای این شهرستان مفقود شده اند .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، شهروندان سیمرغی كه از چهار روز پیش بنا به دلایل نامعلوم در روستای اسبوكلا به سمت آلاشت می رفتند ، با بارش شدید برف و كولاك مواجه شدند و هنوز به خانه هایشان بازنگشتند .
عبدالجواد توحیدی مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : باز نگشتن این افراد به خانه و خاموش شدن تلفن همراهشان ، خانواده های آنان را نگران كرد و دیروز با فرمانداری سوادكوه تماس گرفتند و موضوع را اطلاع دادند.
فرماندار سوادكوه گفت كه به یك اكیپ امدادی به منطقه مورد نظر اعزام شده است ، اما با توجه به بارش شدید برف در مناطق بالادست كه ارتفاعش به بیش از یك متر می رسد ، امداد گران موفق به ادامه مسیر نشده اند.
بر اساس اعلام هواشناسی مازندران ، ارتفاع برف در آلاشت به 112 سانتی متر تا صبح پنجشنبه رسید كه بیشترین میزان بارش برف ثبت شده در استان است .
فرماندار سوادكوه گفت كه هم اكنون راهداری در حال بازگشایی مسیر آلاشت است و به مسافت هشت كیلومتر هم مسیر را باز كرد ولی به علت انباشته شدن زیاد برف ، كار بازگشایی با كندی پیش می رود .
وی همچنین به وضعیت این شهرستان با توجه به بارش شدید برف پاییزی در طول چند روز گذشته اشاره كرد و افزود : این مساله باعث جمع شدن برف در مناطق پایین دست تا نیم متر و در مناطق بالا دست تا بالای یك متر شده است.
فرماندار سوادكوه گفت : در حال حاضر 10 دستگاه گریدر سنگین ، لودر ، چهار دستگاه نمك پاش با همكاری هلال احمر ، اداره راه ، شهرداری و دهیاری ها در حال بازگشایی مسیرهای بسته شده ، هستند.
وی افزود : بیشتر مسیرهای بسته شده تاكنون باز شده است و تنها چند مسیر روستایی و فرعی دراسله و آلاشت باقی مانده است.
به گفته توحیدی ، 15 اكیپ از ادارات مختلف در حال تلاش و امداد رسانی برای بازگشایی مسیرهای مسدود شده ، هستند.
وی وضعیت محور سوادكوه به تهران را مساعد توصیف كرد و گفت كه ترافیك در این مسیر نیمه سنگین است و در طول شبانه روز گذشته فقط چند روز مورد مسدودی موقت داشته ایم .
خبرنگار : مونا معینی كوچكسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
۰ نفر