۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۵
کد خبر: 82322709
T T
۰ نفر
ارتباط استفاده طولاني مدت از رايانه و تلفن همراه با سردرد

تهران- ايرنا- رئيس انجمن سردرد ايران با بيان اين كه سردرد با منشا مشكلات گردني در نوجوانان و جوانان شايع‌ است، افزود: نوجوانان و جوانان به دليل استفاده طولاني مدت از رايانه و تلفن همراه با حالتي كه سر در وضعيت خم شده قرار مي گيرد، در معرض خطر ابتلا به اين نوع سردردها هستند.

به گزارش روز شنبه گروه علمي ايرنا از انجمن سردرد ايران، دكتر منصوره تقا گفت: اسپاسم عضلات گردن به دليل نحوه غلط نشستن، خوابيدن، ايستادن و استفاده از كوله پشتي به صورت يكطرفه، موجب قرارگرفتن گردن در وضعيت نامناسب و بروز سردردهاي شديد در افراد مي‌شود و در موارد زيادي درد به گردن و شانه نيز انتشار مي يابد.
وي افزود: خوابيدن روي شكم، خوابيدن روي بالش‌هاي سفت و بلند نيز از علل ديگر قرار گرفتن گردن در وضعيت نامناسب است كه مي تواند سبب بروز سردردهاي شديد با منشا گردن باشد؛ اين در حالي است كه با اصلاح سبك زندگي و توجه به قرار گرفتن گردن در وضعيت مناسب مي‌توان از بروز اين نوع سردردها پيشگيري كرد.
تقا همچنين يادآور شد: آرتروز و ديسك گردن عامل اصلي بروز سردرد در سالمندان با منشاء مشكلات گردني است.
وي خاطرنشان كرد: سردرد با منشاء مشكلات گردن عمدتا به صورت يك طرفه و در ناحيه پشت سر بروز مي‌يابد و در گردن و شانه منتشر مي‌شود و در صورتي كه درمان نشود به تدريج درد شديد‌تر و مداومتر شده و در مواردي كه عامل آن آرتروز گردن است، بيمار هنگام بيدار شدن از خواب درد شديدي احساس مي كند.
استاد دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: به دليل تكرار و شدت سردرد عامه مردم دليل بروز اين نوع سردردها را مشكلات پيچيده‌ عصبي تصور مي‌كنند و برخي پزشكان نيز با تاخير آن را تشخيص مي‌دهند در حالي كه با گرفتن شرح حال مناسب از بيمار و دريافت اطلاعات كافي در خصوص نحوه نشستن، ايستادن، خوابيدن و شغل آنها مي‌توان علت اصلي اين نوع سردردها را تشخيص و درمان كرد.
متخصص بيماري هاي مغز و اعصاب افزود: درمان‌هاي توانبخشي و رفع اسپاسم عضلاني و نيز تقويت عضلات گردن و در مواردي استفاده از طب سوزني مي تواند در درمان اين بيماران كمك كننده باشد اما روش‌هاي ديگري مانند بلوك عصبي نيز در برخي از بيماران به كار گرفته مي‌شود و بسياري از بيماران نيز با حركات اصلاحي گردن بهبود مي‌يابند.
علمي**1834
تنظيم كننده: ناهيد شفيعي **انتشار:زهره محتشمي پور
۰ نفر