۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۷
کد خبر: 82326388
T T
۰ نفر
ورزشكاران و هنرمندان در جشن كودكان با نيازهاي ويژه شركت مي كنند

تهران - ايرنا - ورزشكاران و هنرمندان سينماي ايران در روز جهاني معلولان، با حضور در كانون پرورش فكري، در جشن كودكان با نيازهاي ويژه با عنوان «بر بال پروانه‌ها» شركت كنند.

به گزارش ايرنا از كانون پرورش فكري، كانون امسال جشني را در روز سيزدهم آذر روز جهاني معلولان و به مناسبت راه‌اندازي مراكز فراگير در تمامي استان‌هاي كشور در سالن شهيد بهنام محمدي مركز آفرينش‌هاي فرهنگي‌هنري كانون واقع در خيابان حجاب برگزار مي‌كند.
مراكز فراگير كانون كتابخانه‌هايي هستند كه كودكان و نوجوانان با نيازهاي ويژه (معلول جسمي‌حركتي، نابينا و ناشنوا) در كنار ديگر اعضاي كانون به فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري مي‌پردازند.
اكنون تعداد كتابخانه‌هاي فراگير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در سراسر كشور به 39 مركز رسيده و هر استان دست‌كم داراي يك مركز فراگير است.
در اين جشن قرار است بازيكنان پيشكسوت تيم ملي فوتبال ايران همچون مرتضي كرماني‌مقدم، حسن شيرمحمدي و مجيد نامجو مطلق و قهرمان جودو جهان آرش ميراسماعيلي حضور يابند.
چهره‌هاي سينمايي و تلويزيوني ايران مانند ابراهيم فروزش و محمدعلي طالبي كارگردانان سينما، فاطمه معتمدآريا بازيگر سينما، حسين محب‌اهري و مريم كاظمي بازيگران تئاتر و مجيد قناد، مليكا زارعي (خاله شادونه)، مجتبي ظريفيان و آزيتا رضايي (عمو مهربان و خاله رويا)، حامد زحمتكش، سارا روستاپور و مهيار مجيب مجريان برنامه‌‌‌هاي كودك، در جشن كودكان و نوجوانان توان‌ياب شركت مي‌كنند.
در اين جشن، كودكان و نوجوانان با نيازهاي ويژه و توان‌ياب در كنار ديگر همسالان عضو كانون به اجراي سرود مي‌پردازند و نمايش‌هايي در اين آيين‌ اجرا مي‌شود.
برپايي نمايشگاهي با بيش از 147 عنوان كتاب به خط بريل، تقدير از دانش‌آموزان برگزيده كشوري آموزش و پرورش استثنايي و رونمايي از كتاب‌هاي بريل كانون از ديگر برنامه‌هاي اين مراسم خواهد بود.
تعدادي از مسوولان بهزيستي كشور، آموزش و پرورش استثنايي كشور و فعالان و نهادهاي خيريه و سازمان‌هاي مردم‌نهاد حوزه خدمت‌رساني به كودكان و نوجوانان با نيازهاي ويژه نيز در اين آيين حضور مي يابند.

** داستان «گودال آب» منتشر شد
«گودال آب» داستاني تصويري براي خردسالان است كه بار ديگر از سوي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان منتشر شده است.
به گزارش اداره كل روابط‌عمومي و امور ‌بين‌الملل كانون، اثر خواندني آدلائيد هال بار ديگر به دست مخاطبان خردسال رسيد.
اين كتاب را فريدون رحيمي ترجمه كرده و تصويرگري آن را ك. طالقاني بر عهده داشته است.
مرغ چاق و مهرباني در چمنزار به دنبال خوردن دانه بود كه يك‌ دفعه رسيد به يك گودال پر از آب باران و فرياد زد: واي خدا، يك مرغ چاق افتاده توي آب! با عجله از آنجا رفت پيش حيوانات ديگر كه آن‌ها را خبر كند. اما هر كدام از آنها كه به لب گودال مي‌آمد،‌ عكس خودش را در آب مي‌ديد و مشكل بيشتر مي‌شد، تا اين‌كه خورشيد خانم مسئله را حل كرد و ... .
اين داستان تصويري به موضوع‌هايي مانند دوستي، توجه به واقعيت‌ها، استفاده از راهنمايي دانايان مي‌پردازد.
ضمن آنكه كودكان مي‌توانند با انواع حيوانات در اين اثر آشنا شوند.
اين كتاب نخستين بار در سال 1362 منتشر شد و اين روزها به ويرايش جديد رسيده و در 3 صفحه با قيمت 50 هزار ريال منتشر شده است.
فراهنگ ** 1883 ** 1071 ** ‌دريافت كننده: مريم جلوداران ** انتشار دهنده: اميد غياثوند