استاندارد سازی خدمات از سیاست های رفاهی دولت است/مشاوره ژنتیك پیش از ازدواج اجباری می شود

كیش – ایرنا – رئیس سازمان بهزیستی كشور اجرای طرح های پیشگیرانه، استاندارد سازی خدمات و استفاده از ظرفیت های ارزشمند جامعه در راستای خدمت رسانی به افراد ناتوان و كم توان را از رویكرد های مهم رفاهی دولت تدبیر و امید بیان كرد.

به گزارش ایرنا، «انوشیروان محسنی بندپی» پنجشنبه در آیین افتتاح ساختمان جدید بهزیستی كیش گفت: پیگیری های علمی فرایند محور و مستمر در رابطه با پیشگیری از بروز و شیوع آسیب های اجتماعی و معلولیت ها از رویكردهای این سازمان است.
وی تصریح كرد: تلاش شده تا با استفاده از آخرین دستاوردهای علمی از بروز آسیب های اجتماعی و معلولیت جلوگیری شود.
وی به پوشش 90 در صدی غربالگری شنوایی سنجی و غربالگری تنبلی چشم در كشور اشاره كرد و افزود: طرح غربالگری اوتیسم در سراسر كشور در حال اجراست.
محسنی بندپی گفت: در راستای پیشگیری از تولد هزاران معلول در سطح كشور به زودی و پس از تصویب هیات وزیران مشاوره ژنتیك پیش از ازدواج در سراسر كشور اجباری خواهد شد.
وی اظهار كرد: برای زوج هایی كه پس از اعلام نتایج مرحله نخست نیاز به انجام آزمایش های پیشرفته تر داشته باشند شرایط لازم فراهم خواهد شد تا پس از این كمتر شاهد تولد نوزادهای معلول در كشور باشیم.
رئیس سازمان بهزیستی كشور، استانداردسازی خدمات و توانمند سازی جامعه را از رویكردهای رفاهی دولت یازدهم بیان كرد و گفت: تشخیص زود هنگام و ارائه خدمات مناسب در سریع ترین زمان ممكن گام های مهم و اساسی برای مداوای بیماران و پیشگیری از افزایش شمار معلولان در جامعه است.
وی به امضای تفاهم نامه همكاری با یكی از معتبرترین سازمان های استاندارد سازی خدمات اروپا اشاره كرد و گفت: این برنامه در راستای توانمند سازی خانواده ها در زمینه توانبخشی به معلولان و خارج شدن از حالت دولت محور برای ارائه خدمات استاندارد درمانی به جامعه است.
وی از حركت خداپسندانه خیرین در ساخت ساختمان جدید بهزیستی كیش و همچنین نگاه مثبت مسئولان منطقه آزاد كیش برای كمك به مدد جویان برای بهبود زندگی آنان قدردانی كرد.
ساختمان جدید اداره بهزیستی كیش در منطقه میر مهنا جنب مركز بهداشت بو علی واقع شده است.
16418 *شبس*1613*خبرنگار: امیر برزی*انتشار دهنده: عبدالله غفاری
۰ نفر