۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۳
کد خبر: 82331388
T T
۰ نفر
رییس جمهوری: نقض برجام پاسخ قاطعانه ما را به دنبال خواهد داشت

تهران - ایرنا - مصوبه اخیر كنگره آمریكا به اعتقاد ما با برجام مغایرت دارد و ناقض آن است. رییس جمهوری آمریكا موظف است از تایید و اجرای آن جلوگیری كند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت السلام و المسلمین دكتر حسن روحانی امروز یكشنبه و در جریان تقدیم لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب تمدید طرح ایسا در مجلس سنای آمریكا تصریح كرد: اولا گزارش های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی موید این واقعیت است كه از زمان اجرایی شدن برجام، جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات خود عمل كرده و به آن پایبند بوده است.
وی اضافه كرد: معتقدیم برجام سند معتبر بین المللی است كه به تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد رسیده است و اجرای دقیق و صحیح آن می تواند دستاوردهای فراوانی برای كشورهای مشاركت كننده در آن و كل جامعه بین المللی به همراه داشته باشد .
رییس دولت تدبیر و امید خاطرنشان كرد:جمهوری اسلامی ایران همانطور كه رهبرمعظم انقلاب اعلام فرمودند، هیچگاه نقض كننده برجام نبوده و نخواهد بود. ما به تعهدات خود پایبندیم .

**به نقض برجام پاسخ مناسب می دهیم/اتخاذ تصمیم در جلسه هیات نظارت بر برجام
وی تصریح كرد: به عنوان رییس جمهوری كشور و رییس شورای عالی امنیت ملی به صراحت اعلام می كنم كه نقض برجام را از سوی هیچ یك از اعضا 1+5 تحمل نخواهیم كرد و به آن پاسخ مناسب خواهیم داد.
رئیس جمهوری تاكید كرد: مصوبه اخیر كنگره آمریكا به اعتقاد ما با برجام مغایرت داشته وناقض آن است. لذا رییس جمهوری آمریكا موظف است با استفاده از اختیارات خود از تایید و بویژه از اجرای آن جلوگیری كند.
روحانی افزود: چنانچه این مصوبه به اجرای گذاشته شود، نقض فاحش برجام بوده و پاسخ قاطعانه ما را به دنبال خواهد داشت. حتی امضای آن توسط رییس جمهوری آمریكا نیز خلاف تعهدات آمریكا می دانیم و با عكس العمل مقتضی روبرو خواهد شد.
روحانی گفت: لذا در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، در جلسه این هفته هیات نظارت بر اجرای برجام تصمیمات لازم را اتخاذ و به اطلاع مردم خواهیم رساند. ما در اجرای مطلوب برجام مصمم هستیم اما در مواجهه با هرگونه بدعهدی، تعلل، تاخیر و یا نقض دراجرای برجام نیز قاطع عمل خواهیم كرد.

**بدون ایران هیچ بحرانی در منطقه قابل حل نیست
رئیس شورای عالی امنیت ملی اضافه كرد: امروز جمهوری اسلامی ایران كشوری است با ثبات، قوی و دارای نظام مردم سالار و اقتصادی با فرصت های جذاب فراوان كه به فضل خدا به زودی به یكی از اقتصادهای نوظهور مهم تبدیل خواهد شد. كشوری كه مهمترین سد در مقابل گسترش تروریسم داعشی است و بدون همكاری آن هیچ بحرانی درمنطقه قابل حل نخواهد بود.
روحانی افزود: با همكاری ایران می توان ثبات وامنیت را به منطقه بازگرداند و ایران كشوری است كه به رغم تبلیغات بدخواهان، نماد پیشرفت اقتصادی در داخل ،همزیستی و گسترش تعامل با جهان و امنیت وثبات در منطقه است و همكاری با چنین كشوری در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی و امنیتی در جهت منافع همه كشورها خواهد بود .
سیام**2021**1553
۰ نفر