۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۲۸
کد خبر: 82332018
T T
۰ نفر

توصیه پوتین به ترامپ برای پایان تك قطبی

۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۲۸
کد خبر: 82332018
توصیه پوتین به ترامپ برای پایان تك قطبی

مسكو - ایرنا - ولادیمیر پوتین با تاكید بر اینكه «تلاش ها برای ایجاد نظام تك قطبی در جهان شكست خورده است»، گفت: بر این باورم كه رئیس جمهوری منتخب آمریكا سطح عالی مسئولیت خود را در مقام جدید درك می كند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری روسیه روز یكشنبه در برنامه سیاسی «نتایج هفته» شبكه تلویزیونی «ان.تی.وی» این كشور كه كامل آن امشب پخش می شود، پیش بینی كرد كه دوباره نظام موازنه قوا در جهان برقرار می شود.
وی با بیان اینكه وضعیت تغییر می كند، اظهار كرد: معتقدم بر هیچكس پوشیده نیست و شاهدیم كه بسیاری از شركای ما ترجیح می دهند به معیارهای قوانین بین المللی مراجعه كنند، زیرا موازنه قوا به تدریج در جهان برقرار می شود.
وی بدون ذكر نام كشوری خاص و در حالیكه آمریكا در راس اقدام ها و فشارها به كشورهای اروپایی برای همراهی با واشنگتن به منظور ایجاد نظام تك قطبی در جهان است، گفت: تلاش های برای ایجاد نظام تك قطبی جهان تثبیت نشد.
رئیس جمهوری روسیه در ادامه با یادآوری اینكه دونالد ترامپ یك تاجر و كارفرمای موفق بوده است، اظهار كرد: اكنون رئیس جمهوری منتخب آمریكا، سیاستمداری بزرگ است كه در راس یكی از قدرت های پیشرو جهان قرار خواهد گرفت.
پوتین افزود: با توجه به اینكه ترامپ توانسته در تجارت موفق شود، این واقعیت نشان می دهد كه عاقل است. در این صورت مسئولیت عالی خود را در مقام جدید می پذیرد و بر این باورم از این موضع اقدام خواهد كرد.
رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: در هر صورت، ترامپ مجبور است به این واقعیت توجه كند كه تلاش ها برای برقراری نظام تك قطبی در جهان شكست خورده است و نظام موازنه دوباره برقرار می شود.
پوتین گفت: وضعیت در حال دگرگونی است و بسیاری از شركای مسكو ترجیح می دهند به اصول و معیارهای بین المللی پایبند باشند. ما در شرایط دیگری زندگی می كنیم. روسیه همواره از این دیدگاه پیروی كرده كه در دفاع از منافع ملی خود باید به منافع دیگران نیز احترام بگذارد و به این صورت، روابط با شركا را بنا می كنیم.
بخش كامل سخنان رئیس جمهوری روسیه امشب از شبكه تلویزیونی ان.تی.وی از شبكه های سراسری روسیه پخش می شود.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا