۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۸:۱۸
کد خبر: 82337132
T T
۰ نفر

نگاهی به سوابق رئیس جدید سازمان بسیج

۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۸:۱۸
کد خبر: 82337132
نگاهی به سوابق رئیس جدید سازمان بسیج

تهران - ایرنا - سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور كه امروز با حكم حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم كل قوا به سمت رئیس سازمان بسیج و جانشین فرمانده كل سپاه در امور بسیج منصوب شد، دارای سوابق مختلف در سپاه پاسداران است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اجتماعی ایرنا، آخرین مسئولیت سردار غیب‌پرور، فرماندهی قرارگاه امام حسین(ع) بود كه دقیقا یك سال پیش و در آذر سال 94 به او واگذار شد.
قرارگاه امام حسین(ع) مسئولیت سازماندهی گردان‌های امام حسین(ع) سپاه را برعهده دارد و پیش از سردار غیب‌پرور، سردار شهید حسین همدانی، فرماندهی این قرارگاه را برعهده داشت كه در حین انجام مأموریت در 16 مهرماه سال گذشته در حلب سوریه، به شهادت رسید.
پیش از آن نیز سردار غیب‌پرور حدود 11 سال فرماندهی سپاه فجر استان فارس و قبل از آن معاونت آموزش نیروی زمینی سپاه را به عهده داشت.
حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم كل قوا امروز با صدور حكمی سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور را به سمت «رئیس سازمان بسیج و جانشین فرمانده كل سپاه در امور بسیج» منصوب كردند.
رهبر معظم انقلاب در این حكم خطاب به سردار غیب پرور آوردند: نظر به انتصاب سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی در سمت «معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» و بنا به پیشنهاد فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تعهد و شایستگی و تجارب ارزنده، شما را به سمت «رئیس سازمان بسیج و جانشین فرمانده كل سپاه در امور بسیج» منصوب می كنم.
سردار محمدرضا نقدی از مهر ماه سال 88 با حكم رهبر معظم انقلاب به سمت ریاست سازمان بسیج مستضعفین كه تا پیش از آن نیروی مقاومت بسیج نام داشت، منصوب شده بود.
اجتمام** 3377**7029** 1569
خبرنگار: فرزانه سلامت بخش *انتشار: علی حبیبی
۰ نفر