۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۳۵
کد خبر: 82338243
T T
۰ نفر
تكمیل پارك لجستیك بندرخشك آپرین تا 3 سال آینده

تهران- ایرنا- مدیرعامل شركت راه آهن با اشاره به این نكته كه علاوه بر بندرخشك آپرین، گفت: پارك لجستیك بندرآپرین با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال اجراست و تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا نقل از وزارت راه وشهرسازی، سعید محمدزاده در بازدید از بندرخشك آپرین عنوان كرد: بندر آپرین به دلیل وسعت و داشتن پارك لجستیك، از اهمیت ویژه و حمایت دولت و مجلس برخوردار است.
وی افزود: پارك لجستیك با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی درحال اجرا است، كه فاز اول آن در مدت سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
محمدزاده با اشاره به وسعت بندرخشك آپرین گفت: این بندرخشك هم اكنون 200 هكتار مساحت دارد اما در نظر داریم كل مساحت آپرین را در مقابل میزان استقبال سرمایه‌گذاران برای فعالیت آن‌ها قرار دهیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: علاوه بر بندر خشك آپرین، مركز ( tod) سایت اسلامشهر نیز با نگاه توسعه شهر محور و خدمت‌رسانی به مردم این منطقه ایجاد می‌شود كه در نظر داریم این دو منطقه پس از تكمیل به یكدیگر متصل شوند.
وی در ادامه به روند خطوط توسعه ریلی استان تهران اشاره كرد و گفت: یكی از مهمترین رویكرد شركت راه آهن، ارایه حمل و نقل ایمن و پاك به شهروندان است كه در همین راستا یك ساختار خاص حومه‌ای برای اتصال كلان‌شهر تهران و شهرهای اطراف آن ایجاد شده است.
مدیرعامل راه‌آهن خاطرنشان كرد: خط حومه‌ای تهران- اسلامشهر- نسیم‌شهر- پرند درحال پیگیری است كه امیدواریم در كمتر از یك سال و نیم آینده به بهره‌برداری برسد. طبق برنامه ریزی، بخشی از راه‌آهن تهران - قروین - زنجان چهار خطه و بخش دیگر دو خطه می‌شود.
محمدزاده افرود: همچنین امیدواریم خطوط سوم و چهارم راه‌آهن تهران - گرمسار در آینده‌ای نزدیك به بهره‌برداری برسد.
به گزارش ایرنا، اواخر شهریورماه امسال قرارداد سرمایه گذاری در بندرخشك آپرین با هدف ایجاد بندر تركیبی در فاصله 20 كیلومتری شهر تهران بین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و یك شركت بخش خصوصی امضا شد.
بندر خشك آپرین در منطقه اسلام شهر با وسعت 700 هكتار احداث خواهد شد.
اقتصام**9189*1724* خبرنگار: اسماعیل داودی * انتشاردهنده: حسین فتح الهی
۰ نفر