۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۸
کد خبر: 82339865
T T
۰ نفر

پنتاگون: 200 نظامی دیگر به سوریه می فرستیم

۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۸
کد خبر: 82339865
پنتاگون: 200 نظامی دیگر به سوریه می فرستیم

تهران – ایرنا – وزارت خارجه آمریكا امروز (شنبه) اعلام كرد كه 200 نظامی دیگر را به اصطلاح برای مبارزه با گروه تروریستی داعش به سوریه اعزام می كند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اشتون كارتر وزیر دفاع آمریكا كه در نشست امنیتی 'گفت و گوی منامه' سخن می گفت، اعلام كرد كه این 200 نیرو شامل مربیان نیروهای ویژه، مشاوران و تیم های خنثی سازی مواد منفجره است.
بر اساس اظهارات وی، نیروهای جدید به حدود 300 نیروی ویژه آمریكا كه در سوریه مستقر هستند٬ ملحق خواهند شد.
وی در سخنان خود همچنین روسیه را به شعله ورتر كردن 'جنگ داخلی' سوریه و افزودن بر درد و رنج مردم این كشور متهم كرد.
جنگ سوریه در سال 2011 با حمایت نظامی، مالی و تسلیحاتی غرب و برخی كشورهای منطقه از گروه های معارض و تروریستی آغاز شد. این گروه ها برای پیشبرد اهداف خود٬ هزاران تروریست را از كشورهای دیگر، از جمله اروپا جذب كرده اند.
روسیه از شهریور سال گذشته به درخواست دولت سوریه حمله هوایی به مواضع گروه های تروریستی را آغاز كرد.
كارتر مدعی شده است كه این نیروها با هدف بیرون راندن داعش از شهر رقه كه مركز خلافت خودخوانده این گروه تروریستی محسوب می شود، اعزام خواهند شد.
به گزارش آسوشیتدپرس، كارتر گفته است كه باراك اوباما اعزام این نیروها را هفته گذشته تایید كرد.
وی مدعی شد: با اقدامات هدفمند و اعمال فشار همزمان از همه جهت ها توانسته ایم توانمندیهایمان را با ظرفیت های شركای منطقه ای تركیب و داعش را محدود كنیم.
در عملیاتی كه آمریكا می گوید هدف مبارزه با داعش را دنبال می كند، گروهی از كردهای سوریه مشاركت دارند؛ حضور این نیروهای شبه نظامی باعث نگرانی تركیه شده است. آنكارا این كردها را شاخه ای از حزب كارگران كردستان (پ ك ك) و گروهی تروریستی قلمداد می كند.
تركیه نیز در اقدامی كه هدفش را مبارزه با داعش و نیز دور كردن شبه نظامیان كرد سوری از مرزهایش دانسته، وارد خاك سوریه شده است و گروه های شبه نظامی سوری را پشتیبانی می كند.
خاورم**9156**2041**مترجم: مهدخت پازوكی**انتشار دهنده: سید شاهپور حسینی
۰ نفر