۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۹:۱۷
کد خبر: 82341153
T T
۰ نفر
سلطانی فر:اقتصاد ورزش به همراهی مجلس نیاز دارد/ تلاش برای كسب میزبانی جام ملت های آسیا

تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان گفت: ایران قاطعانه به دنبال كسب میزبانی جام ملت های آسیا در سال 2023 است زیرا كشورمان ظرفیت برگزاری چنین رویدادی را دارد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از وزارت ورزش و جوانان مسعود سلطانی فر در دیدار با اعضای فراكسیون ورزش مجلس شورای اسلامی به بررسی قانون وظایف و اختیارات این وزارت خانه در كمیسیون های مختلف اشاره كرد و افزود: برای رشد واعتلای ورزش به همكاری نمایندگان مجلس نیاز داریم.
سلطانی فر گفت: وزارت ورزش و جوانان كه متولی ورزش كشور است با همه دستگاه هایی كه در این زمینه فعالیت می كنند تعامل خواهد كرد.
وزیر ورزش و جوانان به راهبرد این وزات خانه و نحوه تعامل با كمیته ملی المپیك اشاره كرد و افزود: این تعامل بنا بر رفاقت و دوستی است و این وزارت خانه با هیچ دستگاهی مشكل ندارد.
سلطانی فر اوج هنر یك مدیر را استفاده از ظرفیت ها و ابزارهای دیگر افراد و دستگاه ها در جهت رسیدن به اهداف سازمانش عنوان كرد و اظهارداشت: شورای عالی ورزش به ریاست رئیس جمهوری و یا معاون اول تشكیل خواهد شد تا هماهنگی های لازم جهت ساماندهی این امور انجام شود و بتوانیم از تمام ظرفیت های ورزش كشور استفاده كنیم.
وی درخصوص آمار و ارقام سرانه ورزشی كشور گفت: آمارهای منتشرشده درباره سرانه ورزش كشور در 60 سانتیمتر مربع، فقط مربوط به 10 هزار اماكن ورزشی بوده كه در اختیار وزارت ورزش و جوانان است.
رئیس دستگاه ورزش ادامه داد: در كشور وزارت خانه ها، سازمان ها و نهادهای دیگری هم وجود دارند كه در موضوع ورزش فعال هستند و هر كدام اماكن ورزشی زیادی را در اختیار دارند كه در این رابطه می توان به آموزش و پرورش، نیروهای مسلح، دانشگاه ها و شهرداری ها اشاره كرد.
سلطانی فر گفت: در 6 ماه آینده آمار تمام سرانه ورزشی دستگاه های مختلف جمع آوری و اعلام خواهد شد.
وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنان خود به اقتصاد ورزش اشاره كرد و افزود: منظور از اقتصاد ورزش این است كه باید با كمك شما نمایندگان مجلس ساز و كاری را طراحی كنیم تا از طریق آن تسهیلات و معافیت هایی برای بخش خصوصی در زمینه فعالیت های ورزشی ایجاد كنیم .
سلطانی فر در همین رابطه به بودجه سال 96 وزارت ورزش و جوانان و رشد دو برابری آن در مقایسه با دستگاه های دیگر اشاره كرد و گفت: این رشد نقطه امیدی است اما متاسفانه چانه ورزش كشور همچنان كوچك است و اگر سالی 100 درصد هم بودجه ورزش افزایش یابد باز برای تكمیل چهار هزار طرح نیمه تمام، كمبود داریم.
وی با انتقاد از ساخت و سازهای سال های گذشته كه بدون آمایش سرزمینی صورت گرفته است اظهارداشت: اولین معضل ما ساخت ورزشگاه های بزرگ و نداشتن هزینه نگهداری آن است .
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: ما متقاضی میزبانی جام ملت های آسیا هستیم كه در سال 2019 این اتفاق نیفتاد اما قاطعانه برای گرفتن میزبانی هجدهمین دوره جام ملت های آسیا در سال 2023 تلاش می كنیم و برای این موضوع باید چند ورزشگاه بزرگ و مجهز داشته باشیم.
سلطانی فر گفت: نظام با نگاه عدالت جویانه خود امكانات را به دورترین نقاط كشور برده است اگر چه هنوز مناطق محرومی هستند كه از این امكانات برخوردار نیستند اما باید توجه داشت كه یك زمانی در مراكز استان ها هم یك ورزشگاه پنج هزار نفره وجود نداشت.
وی افزود: در بحث اقتصاد ورزش اگر 2 سال كمك های خوبی به حوزه ورزش شود می توانیم ساز و كار مناسبی برای ورود بخش خصوصی ایجاد كنیم.
وزیر ورزش وجوانان به اختصاص 27 صدم از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به ورزش كشور اشاره كرد و گفت : این موضوع با هدف كمك به ورزش و جوانان از سوی مجلس مطرح شده است و در صورت رای نمایندگان مردم در صحن علنی ، حدود یكهزار و 300 میلیون تومان به بخش ورزش كشور اضافه می شود و اتفاق مهمی برای موفقیت برنامه های ورزش كشور خواهد بود.
سلطانی فر توجه به مقوله ورزش در دولت تدبیر و امید را نگاهی مثبت ارزیابی كرد و اظهار داشت : همین امر موفقیت بیش از پیش ورزش را رقم خواهد زد.
این دیدار شامگاه شنبه در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.
ورزشی**9250** 1701
تنظیم كننده :گلی سفیدزاده* انتشار دهنده: حمید قدیمی
۰ نفر