۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۲
کد خبر: 82341439
T T
۰ نفر
12 بیمارستان صحرایی از فردا در جنوب شرق كشور راه اندازی می شود

زاهدان - ایرنا- جانشین قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران جنوب شرق كشور گفت: 12 بیمارستان صحرایی تخصصی و فوق تخصصی از 22 آذرماه به مدت یك هفته در چهار استان جنوب شرق كشور با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و فرماندهان ارشد سپاه گشایش می یابد.

به گزارش ایرنا سردار امان الله گشتاسبی روز یكشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در قالب این بیمارستان های صحرایی كه در استان های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب خراسان جنوبی و كرمان راه اندازی می شود بیش از هزار پزشك متخصص و فوق تخصص در رشته های مختلف همكاری دارند.
وی با بیان اینكه قبل از راه اندازی این بیمارستان ها بیماران غربالگری و مشخص شده اند پیش بینی كرد كه بیش از 400 هزار نفر از مردم جنوب شرق كشور از خدمات این 12 بیمارستان صحرایی بهره مند شوند.
جانشین قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران جنوب شرق كشور گفت: سپاه پاسداران در كنار برقراری امنیت با سایر دستگاههای امنیتی و انتظامی سه موضوع محرومیت زدایی، عمرانی و رفع مشكلات بهداشتی درمانی مردم محروم جنوب كشور را در دستور كار خویش قرار داده است.
سردار گشتاسبی ادامه داد: در این راستا نیروی زمینی سپاه پاسداران از سال 88 تاكنون با راه اندازی 31 بیمارستان صحرایی در سراسر سیستان و بلوچستان زمینه ساز بهره مندی بیش از یك میلیون نفر از مردم محروم این استان از خدمات بهداشتی درمانی شده است.
وی افزود: همچنین در این بیمارستان ها در استان بیش از 10 هزار عمل جراحی انجام شده است كه رضایت مندی مردم منطقه را به همراه داشته است.
به گزارش ایرنا مراسم راه اندازی این بیمارستانها بطور همزمان با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و شماری از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران و مسئولان ارشد سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار می شود.
7316 **6081 خبرنگار:عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
۰ نفر