۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۲۳
کد خبر: 82341993
T T
۰ نفر

شناسایی 475 مدرسه آسیب پذیر اجتماعی در مازندران

۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۲۳
کد خبر: 82341993
شناسایی 475 مدرسه آسیب پذیر اجتماعی در مازندران

ساری - ایرنا - رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش مازندران گفت كه 475 مدرسه استان كه در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند ، شناسایی شده است .

رضا صفایی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : دانش آموزان این مدارس بیشتر از دانش آموزان دیگر مدارس در معرض خطر برخی آسیب های اجتماعی از جمله ایدز قرار دارند .
مازندران بیش از چهار هزار و 700 مدرسه دارد كه دستكم 520 هزار دانش آموز در آنها تحصیل می كنند.
پائین آمدن سن تجربه جنسی در جامعه و رخ نمایی تجربه های این چنینی در دانش آموزان زنگ خطر احتمال افزایش ابتلا به بیماری ایدز را به صدا در آورد و مسئولان را بر آن داشت تا پیشگیری را در این سنین در دستور كار قرار دهند .
صفایی گفت : نقشه راه مناطق ویژه و آسیب پذیر مازندران را استانداری تهیه كرد و بررسی وضعیت مدارس و دانش آموزان واقع در این مناطق هم از سوی كارشناسان اداره های سلامت و پیشگیری آموزش و پرورش مازندران صورت گرفت .
وی محل استقرار و فعالیت بیشتر این مدارس را حاشیه شهرها اعلام كرد و افزود : پائین بودن سطح فرهنگی و سواد والدین این دانش آموزان و بی اطلاعی خود دانش آموزان می تواند آنها را به سمت برخی آسیب های اجتماعی سوق دهد .
رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش مازندران همچنین از آنچه كه ' پایین آمدن سن تجربه های جنسی در افراد ' نامید ، ابراز نگرانی كرد و گفت : بررسی ها از كشیده شدن تجربه های جنسی به دبیرستان ها و مقطع راهنمایی حكایت دارد .
وی با اظهار این كه كنترل غرایز جنسی در نوجوانان سخت است ، افزود : برای مقابله با بیماری های جنسی از جمله ایدز باید آگاهسازی به عنوان مهم ترین روش در پیش گرفته شود.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت ، ایدز یكی از بیماری های كشنده ای است كه در سال های اخیر بیشتر از طریق ارتباط جنسی افراد را متبلا كرده است .
این بیماری همچنین از راه تزریق خون آلوده ، اعتیاد تزریقی و بند ناف جنین نیز قابل انتقال است .
** برنامه آموزشی پیشگیری از ایدز در مدارس
رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش مازندران از اجرای برنامه استراتژیك آموزش به منظور ارتقای آگاهی و پیشگیری از بیماری ایدز در مدارس خبر داد و گفت كه در این برنامه آموزشی دانش آموزان ، مربیان ، والدین با این بیماری و راه های مقابله و پیشگیری از آن آشنا می شوند .
وی اولویت اجرای این برنامه های آموزشی را در مدارس پرخطرتر اعلام كرد و افزود : هم اكنون 40 درصد دانش آموزان متوسطه اول و دوم زیر پوشش این برنامه قرار گرفتند .
بر اساس آمارهای رسمی تاكنون 398 بیمار مبتلا به ایدز در مازندران شناسائی شدند . رقم تقریبی در این زمینه سه هزار نفر است .
خبرنگار: فاطمه قنبری قادیكلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
۰ نفر