۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۱۲
کد خبر: 82343575
T T
۰ نفر
روحانی لایحه اعطای تسهیلات برای ایجاد اشتغال در روستاها را تقدیم مجلس كرد

تهران - ایرنا - حجت الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی، لایحه «اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت مناطق كمتر توسعه یافته، عشایری و مرزی» را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم كرد.

به گزارش ایرنا این لایحه به منظور توسعه روستاها و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق كمتر توسعه یافته روستایی و عشایری در راستای تحقق اهداف سیاست های كلی اقتصاد مقاومتی تدوین شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، متن لایحه به شرح زیر است:
لایحه اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت مناطق كمتر توسعه یافته، عشایری و مرزی
ماده واحده- در راستای تحقق اهداف سیاستهای كلی اقتصاد مقاومتی، به صندوق توسعه ملی اجازه داده می‌شود با هدف توسعه روستاها و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، معادل ریالی یك میلیارد و پانصد میلیون دلار از منابع صندوق را از طریق بانكهای عامل صرف اعطای تسهیلات برای ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت مناطق كمتر توسعه یافته، عشایری و مرزی نماید.
آیین‌نامه اجرایی این قانون متضمن شرایط مربوط به نحوه پرداخت تسهیلات، نحوه اجرا، زمان و تضمین بازپرداخت تسهیلات با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه كشور به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.
سیام ** 9314**1449
تنظیم: داود توسلی**انتشار: امیر كاردان راد