۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۹:۴۳
کد خبر: 82344370
T T
۰ نفر
معاون خبر ایرنا: اقدام اخلاق مدارانه بانوی شطرنج ایران ستودنی است

تهران - ایرنا - معاون خبر سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با قدردانی از 'ساراسادات خادم الشریعه' نایب قهرمان شطرنج زنان جهان به خاطر اقدام اخلاق مدارانه اش در مصاف با حریف اوكراینی در مسابقات جایزه بزرگ شطرنج در روسیه،تاكید كرد:این حركت ستودنی بانوی شطرنج باز ایران باید الگوی همه ورزشكاران باشد و امیدوارم در آینده تداوم اینگونه اقدامات را در بین ورزشكاران كشور شاهد باشیم.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ؛مهری رفعتی در آیین تجلیل از ساراسادات خادم الشریعه استاد بین المللی شطرنج ایران در خبرگزاری جمهوری اسلامی،گفت: حركت ارزشمند این بانوی ورزشكار كشورمان كه در رقابت با حریف اوكراینی اش، به خاطر بحران روحی حریف پیشنهاد تساوی در مسابقه را پذیرفت،باعث افتخار است.
معاون خبر ایرنا در این مراسم كه مهرداد پهلوان زاده، رئیس فدراسیون شطرنج نیز حضور داشت،افزود: تصمیم خادم الشریعه به انجام چنین كاری در سن 19 سالگی بسیار ارزشمند بوده و جای تقدیر دارد زیرا ورزشكاران در این مقطع سنی به طور معمول جویای نام بوده و به دنبال برتری در عرصه های رقابت می باشند.
رفعتی اظهار امیدواری كرد كه در آینده شاهد تداوم و افزایش این گونه حركت های اخلاقی و انسان دوستانه در بین ورزشكاران كشور باشیم و برای این بانوی پرافتخار ورزش ایران آرزوی موفقیت كرد.
معاون خبر ایرنا در عین حال خطاب به رئیس فدراسیون شطرنج، گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه مادر و تاثیرگذار كشور به اینگونه موضوعات ارزشی اهمیت می دهد و آماده است تمام سعی خود را برای انتشار اخبار درست و منصفانه در راستای تقویت و ترویج اخلاق و ارزش های انسانی و اسلامی بكار گیرد.
ساراسادات خادم الشریعه نیز در این مراسم ضمن قدردانی از توجه رسانه ها به ورزش بانوان، خواستار حمایت بیشتر دولت و دست اندركاران ورزش كشور از شطرنج شد.
ساراسادات خادم الشریعه دختر شطرنج باز ایرانی هفتم آذرماه در دور هشتم مسابقات شطرنج جایزه بزرگ جهان در روسیه صدر نشینی را فدای یك تصمیم اخلاقی كرد و در 11 حركت با ناتالیا ژوكوآ شطرنج باز اوكراینی به نتیجه تساوی رضایت داد تا این دختر بتواند بر بالین دوست هم اتاقی بیمارش كه در اثر حمله قلبی به بیمارستان منتقل شده بود، حاضر شود.
خادم الشریعه پس از تساوی زودهنگام خود در دور هشتم این رقابت ها، در صفحه شخصی اش نوشت: دیروز خیلی زود بازی تموم شد. مطمئن هستم اگه شما هم جای من بودید و شرایط روحی حریف رو می دیدید، بازی را سریع به اتمام می رساندید تا حریفتان بتواند خودش را به بیمارستان برساند.
این بانوی شطرنج ایران نوشت: كار فوق العاده ای نكردم، تنها خود را جای حریفم گذاشتم.
شاید اگر فرد دیگری كه فقط به فكر پیروزی در مسابقه بود جای این شطرنج باز خوش اخلاق كشورمان روبروی حریف اوكراینی می نشست، از نداشتن تمركز او استفاده كرده و بازی را به نفع خود به پایان می برد.
خادم الشریعه در پایان مرحله پنجم رقابت های جایزه بزرگ شطرنج به مقام سوم رسید.
ورزشی**9250* 1701
خبرنگار :گلی سفیدزاده* انتشار دهنده: حمید قدیمی
۰ نفر