۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۹:۱۲
کد خبر: 82345533
T T
۰ نفر
سردار سلامی: آزادسازی حلب، آغاز فتح الفتوحات لشگر اسلام است

اراك - ایرنا - جانشین فرماندهی سپاه پاسداران گفت: آزادسازی شهر حلب در سوریه كه امروز سرخط همه روزنامه های بین المللی بود، آغاز فتح الفتوحات لشگر اسلام است.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ حسین سلامی عصر روز سه شنبه در نخستین كنگره شهدای كارگری كشور در مصلی بیت المقدس اراك، افزود: زمان فتوحات آشكار لشگر اسلام فرا رسیده و آزاد سازی حلب نخستین گام موفقیت لشگر اسلام است و به فضل الهی آزادسازی موصل، یمن و بحرین نیز به زودی محقق می شود.
وی ادامه داد: با وجود كثرت نیروهای نظامی دشمن و حمایت های همه جانبه ابرقدرت های جهان از نیروهای ضد اسلامی و تكفیری، هر روز لشگر اسلام توفیق بیشتری كسب و در آزادسازی مناطق اشغال شده توسط تكفیری ها حاصل می شود و این سند حقانیت مسلمانان است.
جانشین فرماندهی سپاه پاسداران با بیان اینكه خداوند دست كفار را برای سلطه بر مسلمانان بسته است، بیان كرد: حقانیت مسلمانان از نصرت های الهی عبور می كند و هر توطئه ای كه دشمنان علیه اسلام برنامه ریزی می كنند در كوتاهترین زمان ممكن خنثی می شود.
وی افزود: استكبار جهانی با حمایت از گروهك تكفیری و ضد اسلامی داعش قصد اشغال قلب اسلام را داشتند اما، امت اسلامی با الهام از استكبارستیزی انقلاب اسلامی توانستند در شرق دریای مدیترانه، فلسطین، سوریه و لبنان قدرتی عظیم و شكست ناپذیر را سازماندهی كنند.
سردار سرتیپ سلامی آزدسازی حلب را فتح المبینی دیگر عنوان كرد و افزود: دشمنان نظام گمان نمی كردند كه طول شمشیرهای انقلاب اسلامی ایران از تهران تا شرق دریای مدیترانه برسد و این اول راه است چرا كه ایران با تمام قوا در مقابل زیاده خواهی های استكبار جهانی صف آرایی كرده است.
وی، آزادسازی حلب را فروپاشی استكبار در جهان اسلام دانست و گفت: این اتفاق مهم با روحیه شهادت طلبی و ایثار لشگریان اسلام كه از امام راحل و شهدای گرانسنگ انقلاب اسلامی در طول هشت سال جنگ تحمیلی، الگو برداری كرده اند، محقق شد.
جانشین فرماندهی سپاه پاسداران اظهار كرد: قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران به جایگاهی رسیده است كه می توانیم با موشك هایی كه به دست پرتوان مهندسان داخلی ساخته شده در هر نقطه از نظام كفر و استكبار برای دفاع به كار بگیریم و این چیزی جز نصر الهی نیست.
وی ادامه داد: در حالی كه دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی دانشمندان ما را در خیابان های تهران ترور می كردند ما توانستیم به انرژی هسته ای دست یابیم، سدهای غول پیكر در نقاط مختلف ایران اسلامی بسازیم و پهبادهایی را طراحی كنیم كه سه هزار كیلومتر عمق آسمان را درنوردند و این موفقیت های بزرگ تنها با نصرت الهی و روحیه گذشت و ایثار جوانان وطن محقق شده است.
سردار سرتیپ سلامی با بیان اینكه درهای رحمت الهی به روی ملت ایران گشایش یافته است، بیان كرد: ملت ایران هیچگاه از تهدیدها و تحریم های آمریكای جنایتكار نترسیده است چرا كه اعتقاد به نصرت و رحمت الهی داشته و با اعتقاد كامل به آرمان های انقلاب اسلامی با تمام وجود برای آبادانی كشورشان تلاش می كنند.
وی ادامه داد: ملت ایران ظرفیت ها و ساختارهای عظیمی را در اختیار دارند كه با تكیه بر آن ها می توانند به بزرگترین قله های موفقیت را فتح كنند بنابراین ملت ایران پیروز است چون به قدرت خداوند و ظرفیت های داخلی خود اعتقاد دارند.
جانشین فرماندهی سپاه پاسدارن افزود: ملت ایران عزت و شرفشان را با هیچ چیز عوض نمی كنند و با حمایت و پشتیبانی از مقام معظم رهبری تا پای جان از ارزش های نظام اسلامی دفاع كرده و زیر پای هیچ ابرقدرتی فرش قرمز پهن نمی نكنند و با قدرت هر چه تمامتر استخوان های دشمنان خود را با قدرت خرد می كنند.
وی بیان كرد: با وجود اینكه جمهوری اسلامی ایران بیشترین دشمن ها را دارد اما امن ترین كشور دنیا محسوب می شود و زندگی روزمره شهروندان در بهترین شرایط جریان دارد.
سردار سلامی افزود: در كشور آمریكا 70 میلیون نفر زیر خط فقر و 40 میلیون نفر بدون سرپناه زندگی می كنند و 60 درصد كودكان این كشور بدون پدر و مادر و در آسایشگاه های خیریه به سر می برند بنابراین ملت ایران باید قدر موهبت های الهی را بدانند و با تمام توان از ارزش های انقلاب اسلامی دفاع كنند.
وی، در ادامه سخنان خود در تشریح هشت سال دفاع مقدس و حمایت های استكبار جهانی وبیش از 40 كشور دنیا از رژیم بعثی نیز گفت: در دوران جنگ تحمیلی رزمندگان اسلام از كمترین تجهیزان نظامی برخوردار بودند اما با توكل بر خدا و ایمان راسخ به آرمان های امام وروحیه شهادت طلبی همه توطئه های دشمنان را خنثی كردند.
جانشین فرماندهی سپاه پاسداران افزود: دشمن با حمایت از رژیم بعثی قصد نابودی انقلاب اسلامی را داشت اما شجاعت، جوانمردی و روحیه شهادت طلبی رزمندگان اسلام همه دنیا را حیرت زده كرد و استقلال ایران اسلامی با تمام قدرت به جهانیان ثابت شد.
وی، اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون خون مقدس شهدا دانست و گفت: شهدای جنگ تحمیلی با ایثار جان خود در راه وطن حماسه آفرینی كردند و آرمان های این عزیزان باید در جامعه برای نسل جوان تشریح و تبیین شود.
سردار سلامی در ادامه سخنان خود پدران و مادران شهدا را صاحبان اصلی انقلاب اسلامی معرفی كرد و گفت: شهدای جنگ تحمیلی به آرزوی خود كه شهادت بود، رسیدند اما پدران و مادران آن عزیزان آرزوهای خود را به جبهه ها فرستادند كه ارزش و عظمت گذشت والدین شهدا به مراتب بیشتر از روحیه شهادت طلبی شهیدان است.
رئیس سازمان بسیج جامعه كارگری سپاه پاسداران نیز در این آیین گفت: كنگره های كشوری شهدا هر 10 سال یكبار در یكی از مراكز استان های برگزار می شود كه نخستین كنگره در شهرستان اراك برگزار شد.
سرهنگ پاسدار محمد ابراهیم كریمی با بیان اینكه 14 كنگره شهدای كارگری در كشور برنامه ریزی شده است، بیان كرد: ایجاد برانگیختگی و احیاء روحیه شهادت طلبی بین كارگران و تولید محتوا در خصوص آرمان های شهدای جنگ تحمیلی مهمترین اهداف برگزاری كنگره های شهدا است.
وی بیان كرد: ستاد اجرایی كنگره شهدای كارگری از سال گذشته آغاز به كار كرد كه در این مدت 80 دقیقه فیلم مستند، تالیف 40 عنوان كتاب از شهدای شاخص در نقاط مختلف كشور و تدوین دایره المعارف شهدا مهمترین برنامه های انجام شده در این مدت است.
رئیس سازمان بسیج جامعه كارگری سپاه پاسداران بیان كرد: جامعه كارگری نیز مانند دیگر اقشار مختلف مردم با حمایت و پشتیبانی از مقام معظم رهبری تا پای جان از ارزش های انقلاب اسلامی دفاع كرده و تا آمریكای جنایتكار را به تسلم واندارند دست از مبارزه بر نمی دارند.
فرمانده سپاه روح الله استان مركزی نیز در این نشست گفت: نقش كارگران و این استان در پیروزی های دفاع مقدس غیر قابل انكار است و امروزه نیز با همان روحیه جهادی در تمامی عرصه های علمی و فناوری حاضر شده اند.
سرتیپ دوم پاسدار محسن كریمی افزود: مدیریت صحیح مهندسی جنگ و تهیه ادوات نظامی از سوی صنایع به ویژه كارخانه ها استان مركزی در برخی از موارد با آماده سازی زیرساخت ها و جلوگیری از پیشروی دشمن مانع شكست رزمندگان می شد.
وی ادامه داد: صنایع استان مركزی 70 پروژه را در دوران دفاع مقدس اجرا كرد كه پل خیبر مهمترین سازه صنایع این استان است كه احداث آن راه را برای عبور رزمندگان فراهم كرده و زمینه ساز آغاز عملیات خیبر و پیروزی رزمندگان در این عملیات بود.
فرمانده سپاه روح الله استان مركزی بیان كرد: مردم ولایتمدار این استان مانند مردم دیگر نقاط مختلف كشور در لبیك گویی به ندای مقام معظم رهبری آماده هستند و تا آخرین نفس از آرمان های انقلاب اسلامی، امام راحل، شهدای گرانسنگ و منویات مقام معظم رهبری دفاع می كنند.
269 نفر از كارگران واحدهای صنعتی استان مركزی در طول هشت سال دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی**انتشار دهنده:مژگان حیدری*
۰ نفر