۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۰
کد خبر: 82346375
T T
۰ نفر
بانوی ایرانی عضو دادگاه بین المللی حكمیت ورزش شد

تهران - ایرنا - دادگاه بین المللی حكمیت ورزش یك وكیل دادگستری ایرانی را به عضویت در این نهاد عالی داوری ورزش برگزید.

كمیته ملی المپیك «پرند عزیزی» وكیل دادگستری را به عنوان نماینده ایران جهت عضویت در دادگاه بین المللی حكمیت ورزش معرفی كرد و این نهاد بین المللی داوری در ورزش پس از بررسی، او را به عضویت در دادگاه بین المللی حكمیت ورزش منصوب كرد.
این برای نخستین بار است كه یك زن ایرانی به عنوان یكی از اعضای دادگاه حكمیت ورزش انتخاب می شود.
وی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این دادگاه دیوان عالی ورزش است كه 400 حقوقدان خبره از سراسر دنیا عضو آن هستند و من به عنوان چهارصد و یكمین عضو در این دادگاه پذیرفته شدم.
عزیزی كه بیست و یكمین عضو زن دادگاه بین المللی حكمیت ورزش است، گفت: در این دادگاه به عنوان مرجعی عالی، دعاوی حقوقی به مانند قراردادهای ورزشی بررسی می شود تا به طرق مختلف بر اساس آرایی كه صادر می شود، این اختلافات حل شود.
وی كه به زبان انگلیسی و آلمانی مسلط است در خصوص تاثیر حضور یك ایرانی در این دادگاه برای احقاق حقوق ورزشكارن كشورمان در رقابت های بین المللی، گفت: احقاق حق ورزشكاران در اعتراض به رای داوران فنی بوده و در صلاحیت دادگاه بین المللی حكمیت ورزش نیست اما از نظر حقوقی قابلیت پیگیری دارد. هر ورزشكاری می تواند برای پیگیری حق ضایع شده خود یكی از حقوقدانان دادگاه را برای پیگیری مسائل ورزشی انتخاب كند.
مقر دادگاه حكمیت ورزشی در شهر لوزان كشور سویس است.
پرند عزیزی فازغ التحصیل دكتری حقوق خصوصی و ورزشی از مالزی است و در زمینه حقوق اسلامی در ورزش نیز تحقیقاتی انجام داده است. او در دانشگاه كلن آلمان درخصوص حقوق اسلامی تحصیل كرده و مقالات معتبری در این زمینه انتشار داده است.
عزیزی وكیل پایه یك دادگستری است، سابقه مشاوره حقوقی در معاونت سازمان نخبگان، مسئولیت كمیته انضباطی فدراسیون سواركاری و گلف، وكیل و مشاور حقوقی دستیار دادستان در مالزی را در كارنامه دارد.
وی اكنون به عنوان وكیل و مشاور حقوقی در كمیته ملی المپیك ایران و بازپرسی ویژه جرائم ورزشی مشغول فعالیت است.
**9029** 1545
مصاحبه كننده: محمد مهدی موذن**انتشاردهنده:علی خورسندی
۰ نفر