۱ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۱۰
کد خبر: 82355102
T T
۰ نفر

دستگیری هكر 17ساله البرزی

۱ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۱۰
کد خبر: 82355102
دستگیری هكر 17ساله البرزی

كرج - ایرنا- رئیس پلیس البرز گفت كه هكر 17 ساله ای كه بیش از 2 هزار سایت ایرانی و خارجی را هك كرده بود، در این استان دستگیرشد.

سردار بخشعلی كامرانی صالح روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: درپی پایش فضای مجازی توسط كارشناسان پلیس فضای تبادل اطلاعات (فتا)، با اقدامات اطلاعاتی و فنی رد پای هكری كه اقدام به هك سایت های ایرانی و خارجی كرده بود، در كرج شناسایی و نامبرده دستگیرشد.
وی اضافه كرد: این هكر تعداد زیادی از سایت های متفرقه و برخی سایت های مراكز مهم را هك كرده و با هدف مطرح كردن خود به عنوان یك هكر بزرگ به این سایت ها ورود كرده بود.
فرمانده انتظامی البرز با بیان اینكه هكرها به راحتی ازطریق هك كردن گوشی های تلفن همراه می توانند به تمام اطلاعات شخصی افراد دسترسی پیدا كنند، خاطرنشان كرد: بیشتر حملات مخرب دربخش فضای مجازی مربوط به افرادی است كه تمایل زیادی به استفاده GPRS دارند.
وی افزود: گوشی تلفن همراه و رایانه های شخصی از یك سو و ارائه سرویس های متنوع در بستر شبكه های محلی و جهانی ازسوی دیگر باعث شده كه این روزها هكرها روزهای خوشی را سپری كنند و كاربران نباید زمینه را برای سوء استفاده این افراد آماده كنند.
2098/1535خبرنگار: مریم صوفی ** انتشاردهنده:داریوش غفاری
۰ نفر