محسن غفوریان روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی معلمان مدارس استثنایی بروجرد در مدرسه احیا این شهر افزود: اگر بحث برابری فرصتها در بین همه دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد بخش اعظم مشكلات این قشر رفع خواهد شد.
وی اضافه كرد: كسب رتبه 77 كنكورتوسط دانش آموزاستثنایی نشان می دهد كه در آموزش عالی نیز باید به این قشر از جامعه توجه ویژه ای شود.
غفوریان بیان كرد: دانش آموزان استثنایی همانند دیگر دانش آموزان دارای حق و حقوقی در جامعه بوده كه باید رعایت شود كه از جمله بامناسب سازی فضای جامعه، تجهیز بیشتر مدارس و ارائه خدمات مطلوب به این قشر در راستای حل مشكلات و نیازهای آنها باید گام برداشته شود.
وی ادامه داد: رعایت حقوق دانش آموزان مدارس استثنایی درجامعه یك ضرورت اجتماعی است.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد نیز گفت: كودكی كه از لحاظ جسمی یا ذهنی معلول بوده باید از یك زندگی كامل و محترمانه در شرایطی كه متضمن منزلت و افزایش اتكا به نفس او باشد برخوردار شود.
جمشید ابوالفتحی افزود: برخوردار بودن معلولان از امكانات ، مشاركت موثر آنها را در جامعه تسهیل می كند.
وی توسعه برنامه های آموزشی را در آموزش و پرورش استثنایی ضروری دانست و اظهاركرد:هدف از آموزش و پرورش استثنایی به معنای اعم آن رسیدن انسان به نجات و رستگاری است.
مدیر آموزش وپرورش بروجرد بیان كرد: با توجه به اینكه كودك استثنایی محتاج به توجه ویژه برای رفع نیازهای آموزشی است، آموزش وپرورش نیز تاكید ویژه بر رفع نیازهای این دانش آموزان دارد.
در این جلسه برنامه پرسش و پاسخ با حضور اولیا و مربیان مدارس استثنایی بروجرد برگزار و به سوالات آنها پاسخ داده شد.
6052/6060
خبرنگار: آمنه صارمی** انتشاردهنده: محمد علیدوستی
بروجرد - ایرنا - معاون برنامه ریزی و توانبخشی سازمان مدارس استثنایی گفت: در ایران ۱۲۳ هزار دانش آموز استثنایی شناسایی شده اند كه ۷۳ هزار تن در یك هزار و ۵۰۰ مدرسه ویژه استثنایی و ۵۰ هزار نفر به صورت آموزش تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می كنند.