۲ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۴۳
کد خبر: 82356556
T T
۰ نفر
موفقیت مدیران ملی و منطقه ای مستلزم كسب اطلاعات دقیق است

اصفهان- ایرنا- مشاور عالی فرماندهی معظم كل قوا گفت: مدیران در سطح ملی و استانی بدون اطلاعات صحیح از توانمندی ها، فرصت ها ، آسیب پذیری و تهدیدات برای پیشبرد اهداف مدیریتی خود با مشكل مواجه خواهند شد .

به گزارش ایرنا، سردار سرلشكر سید یحیی رحیم صفوی، روز پنجشنبه در یادواره سرداران و 450 شهید اطلاعات قرارگاه سیدالشهدا (ع) استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد، دراصفهان افزود: اشراف اطلاعاتی مسئولان عالیرتبه كشور نسبت به تغییر و تحولات محیط بین المللی و محیط منطقه ای در پیروزی های ملت ایران و پیشرفت و آبادانی كشور عزیزمان ایران تأثیرگذار است.
سردار صفوی با اشاره به نقش هم افزایی اطلاعات در تامین امنیت و اقتدار و پیشرفت كشور گفت:هم افزایی عناصر اطلاعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی باعث پیشرفت و امنیت و اقتدار است.
وی همچنین گفت :تغییرات پر شتاب فناوری بویژه تاثیرات فناوری اطلاعات و ارتباطات در همه ابعاد زندگی بشر،تغییر در الگوی قدرت در معادلات جهانی و كم رنگ شدن مرزهای حاكمیتی و قدرت فضای مجازی ونیز بهم ریختن روابط سیاسی و بلو ك های سنتی قدرت از مشخصه های تغییرات در محیط بین الملل است .
وی افزود: تغییرات در جغرافیای سیاسی منطقه ما در حال گذار ژئوپلیتیكی و بازیگران قدرت در بعد منطقه ای و بین المللی درحال ازدیاد است و تفكرات مبتنی بر ایدئولوژی های آرمان خواهی تاثیرات قابل توجهی بر محیط بین الملل دارند.
وی با اشاره به روال تصمیم گیری و هدایت عملیات پیچیده ، گفت:فرآیند تصمیم گیری و هدایت عملیات علاوه بر اطلاعات كه شالوده اصلی آن است نیازمند داشتن دانش فردی و گروهی، ساز و كار صحیح عنصر تصمیم در حین نبرد در سلسله مراتب فرماندهی و كنترل لحظه به لحظه نتایج و تأثیرات تصمیم است.
وی تاكید كرد:نیروهای مسلح و نیروهای اطلاعات دیروز و امروز، امنیت ایران را تأمین كردند؛ هم اكنون نوبت مسئولان كشوری است كه رفاه و آسایش، معیشت و پیشرفت مردم و كشور عزیزمان ایران را محقق سازند.
سردار صفوی با بیان نقش نیروهای اطلاعاتی در پیروزی های عملیات بزرگ دفاع مقدس گفت: فرماندهان عالی جنگ و فرماندهان تیپ ها و لشكرها براساس دریافت اطلاعات صحیح از وضعیت دشمن، جغرافیا و وضعیت اقلیمی مناطق مرزی ایران و عراق، می توانستند تصمیم درستی برای انتخاب صحنه نبرد بگیرند و متناسب با ضعف دشمن و قدرت نیروهای خودی پیروزی را محقق كنند.
وی با اشاره به نقش اطلاعات در فرماندهی و كنترل در سطح ملی، گفت:در بعد ملی و با نگاهی به آینده و در نظام دفاعی و امنیتی، داشتن اطلاعات صحیح و كارآمد باعث جلوگیری از غافل گیری راهبردی در جنگ های احتمالی آینده و نیز منجر به پیش بینی و پیشگیری از بحران های اجتماعی و امنیتی احتمالی می شود.
وی افزود:هم اكنون نیز عنصراطلاعات در موضوعات امنیت ملی، مسائل اجتماعی، اقتصاد، فرهنگ و سیاست برای تصمیم گیری صحیح مسئولان كشوری و لشكری در برنامه ریزی های یك ساله و پنجساله نقشی منحصربفرد دارد.
یادواره شهیدان اطلاعات عملیات استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری صبح روزپنجشنبه در حسینیه عاشقان ثارالله اصفهان آغاز شد.
این یادواره با هدف تجلیل از مقام شامخ 450 شهید اطلاعات عملیات دفاع مقدس ازاستان های اصفهان ، چهار محال و بختیاری و یزد و با حضور مسئولان ملی و استانی ، فرماندهان نظامی ، سرداران دفاع مقدس و خانواده شهیدان برگزار شد.
7134/7150 خبرنگار: محمد كامران- انتشار دهنده : مسعود عمادی
۰ نفر