۲ دی ۱۳۹۵، ۱۸:۱۰
کد خبر: 82357067
T T
۰ نفر
بذر امید، وفاق و همدلی را بجای سیاه نمایی ها بكاریم

اهواز - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بزرگترین نیاز كشور را برقراری امنیت و ایجاد نشاط عنوان كرد و گفت: بجای تاكید برخی بر سیاه نمایی ها و حاشیه سازی، بذر امید ،وفاق و همدلی را در جامعه بكاریم.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، سید رضا صالحی امیری عصر پنجشنبه در شورای اداری استان خوزستان كه در محل استانداری برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای كشور افزود: بطور قطع یقین مسائل و مشكلات استان خوزستان را به دولت منتقل و در اولویت كارها قرار خواهیم داد.
وی به شرایط موجود كشور اشاره و ضمن تاكید و توصیه همگان بر هوشیاری و دقت بیشتر در شرایط كنونی تصریح كرد: در حال عبور از یك قله پر پیچ و خم برای رسیدن به اهداف متعالی و بلند نظام و انقلاب و در آستانه جهش بزرگ برای تمدن سازی نوین هستیم.
صالحی امیری همچنین بزرگترین و ضروری ترین نیاز امروز كشور را وفاق، نشاط، همدلی، امنیت، ثبات و آرامش دانست.
عضو كابینه دولت یازدهم با بیان اینكه اعتقاد دارم در سه حوزه داخلی، ملی - منطقه ای و بین المللی مباحث بنیادی داریم كه عمدتا با چالش هایی مواجه است، گفت: در حوزه داخلی موضوع اقتصادی و اجتماعی، ملی - منطقه ای ایجاد امنیت و ثبات و عرصه بین المللی دفاع از حقوق حقه مردم از مهمترین این مباحث به شمار می آید.
وی همچنین لغو تحریم ها، بازگشت به شرایط عادی، فراهم كردن امكان صادرات و... را از دستاوردهای دولت در عرصه بین الملل عنوان كرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مقایسه برخی استانها از لحاط پیشرفت و رسیدگی نسبت به استان خوزستان نیز گفت: البته برخی استانها نیز از نظر بعضی شاخص ها وضعیتشان بهتر از خوزستان نیست، از این رو نباید ایجاد یاس و ناامیدی كرد بلكه باید امید، نشاط، انسجام و فرهنگ مهم ایثار و فداكاری را در جامعه ترویج دهیم.
وی تصریح كرد: در كشور سال 91 درآمد نفتی 114 میلیارد دلار بود در سال 94 به 23 میلیارد دلار كاهش یافت، اما برآورد ما امسال این است كه درآمد نفتی به 33 میلیارد دلار افزایش یابد از این رو اگر چالش هایی را می بینید، مسائل و مشكلات موجود ناشی از شرایط كنونی كشور است.
صالحی امیری افزود: باید در گذشته تلاش می شد بعضی از زنجیره های به هم قفل شده پاره و مشكلات رفع می شد، اما نه تنها ایننشد نشده بلكه بصورت ارث این مشكلات به این دولت كه میزان آن هم كم نبود، منتقل شد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع شرایط ایران در عرصه بین المللی اشاره كرد و گفت: تا مدتی پیش همه دولت ها علیه ایران انسجام داشتند، اما مشاهده كردید كه این موضوع مهم در این دولت شكسته شد و بیشتر دولت های علیه ایران با ایران شدند.
صالحی امیری تصریح كرد: اساسا اگر روند گذشته را دنبال می كردیم و سیاست های قبلی را، چاره ای جز به سمت جنگ رفتن نداشتیم زیرا نخست وزیر فرانسه در گفت وگوی با حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری گفته بود كه در باره جنگ علیه ایران تصمیم مان نهایی ولی زمان آن مشخص نبود.
وی ادامه داد: اگر گزینه های روی میز و تهدیدها و تحریم ها و ... برداشته شد حاصل تلاش این دولت بود.
عضو كابینه دولت یازدهم در عین حال تاكید كرد: تدبیر و درایت رهبر معظم انقلاب، دولت، مجلس و نظام، دشمن را خلع سلاح كرد و امروز امنیت و آسایش در سایه تعامل و گفت وگو بوجود آمده است.
صالحی امیری ادامه داد: امروز رسانه ها، دیپلماسی، مغزهای دانش بنیان هر كدام خود یك قدرت هستند از این رو توانستیم از طریق دیپلماسی منافع ملی كشور را تامین كنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مسائل و مشكلات موجود گفت: هر نماینده مجلس یا مسوولی بتواند یك درصد آمار طلاق را كاهش دهد و در صدد رفع مشكلات مردم برآید او یك فرد انقلابی است و اگر كسی بتواند فقر و فساد را از كشور دور كند به او می توان گفت فرد انقلابی، اینكه فضای كشور را آلوده و پرتنش كنیم و ایجاد یاس و نا امیدی كنیم به این افراد، انقلابی نمی توان لقب داد، بلكه آنها به ضرر كشور و مردم حركت می كنند.
عضو كابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به موضوع برجام و مذاكرات هسته ای، این مهم را از دستاوردهای این دولت برشمرد و گفت: اگر برجام نبود، امروز كجای دنیا ایستاده بودیم، دو راه بیشتر نداشتیم یا باید به جنگ تن می دادیم و یا از طریق مذاكره احتیاجات كشور را تامین می كردیم، اما همگان مشاهده كردند كه با درایت وتدبیر مقام معظم رهبری و تلاش دولت، حمایت و پشتیبانی مردم، جمهوری اسلامی ایران تسلیم غرب و آمریكا نشد.
وی تاكید كرد: در مذاكرات چیزی را از دست ندادیم بلكه منافع ملی كشور را تامین كرده ایم. اگر طرف مقابل بد عهدی كرده او بازی را باخته، از این رو چرا در كشور به جای داد و فریاد بر سر بدعهدی های طرف مقابل به خودی حمله می كنیم.
صالحی امیری تصریح كرد: در اختلاف افكنی، انگ زنی، تهمت، حاشیه سازی، جوسازی و منفی بافی در كشور توسط برخی، زیان را فقط عاید كشور و مردم می كند، از این رو بیایید دست در دست هم دور از اختلاف و هر گونه حاشیه سازی، با وحدت، همدلی، هم رنگی، انسجام و هم گرایی را كه بزرگترین سرمایه است جایگزین موارد فوق كنیم زیرا بزرگترین نیاز مردم و ایران وفاق و همدلی، ثبات و آرامش در كشور است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاكید كرد: مردم امروز از دعوا و تنش خسته شده اند زیرا دراین فضای فساد و انگ زنی و اختلاف توسعه شكل نمی گیرد، اما در فضای تعامل، آرامش و همگرایی شكل خواهد گرفت.
صالحی امیری به زندگی مسالمت آمیز مردم و قوم های مختلف در استان خوزستان اشاره و از هر یك به عنوان ارمغان خیر و بركت كه رنگین كمان زیبایی را تشكیل داده اند یاد كرد و گفت: خوزستان ایران كوچك است، همه آنچه كه در این كشور دنبال آنیم از جمله سرمایه های اقتصادی، مسائل دینی، مذهبی، معنوی و اجتماعی در این خطه وجود دارد.،
وی تاكید كرد: چالش و بحران در كشور نداریم، چرا باید بی جهت چالش و بحران سازی كنیم، نه لرها، عرب ها، شوشتری ها، بهبهانی ها، آبادانی ها، خرمشهری ها و همه و همه در این استان مشكل ندارند، مشكل ایجاد نكنیم، بگذاریم مردم این خطه كنار هم با وحدت و همدلی و یكصدایی زندگی كنند.
رییس شورای فرهنگ عمومی كشور تاكید كرد: امروز كشور بیش از هر زمانی نیازمند ثبات، آرامش و نشاط است از این هر كس در هر لباس و پستی و در هر مقام و جایگاهی این معادله را بر هم زند بر این ملت شریف و بزرگوار خیانت كرده است.
صالحی امیری با اشاره به امنیت موجود در كشور گفت: امروز چون امنیت داریم قدر آن را نمی دانیم، این امنیت را مدیون خون ایثارگری ها و رشادت های شهدای این مرز و بوم هستیم.
به گفته وی، نقطه ثقل امنیت ما خوزستان است، خوزستان نماد مقاومت نه تنها در كشور بلكه در دنیا است. اگر امروز به ما حمله نمی كنند دشمنان ما از سر آگاهی دست به این كار نمی زنند زیرا ایران را در دوران دفاع مقدس تجربه كرده اند.
وی با اشاره به دیگر دستاوردهای دولت یازدهم گفت: امروز خوشبختانه به جایی رسیده ایم كه در 60 سال گذشته سابقه نداشته كه ایران محور فروش نفت قرار گیرد. ما هم نفت و هم قیمت آن را توانستیم 10 درصد افزایش دهیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه كرد: مدیریت تحولات منطقه افتخار بزرگی است كه نصیب ما شده و از سویی حجم وسیعی از كشورها برای سرمایه گذاری آمادگی خود را به صورت دوطرفه اعلام داشته اند، نباید این شرایط را از دست بدهیم.
صالحی امیری به یك سری اختلاف افكنی ها و ایجاد فضای یاس و نا امیدی در كشور توسط برخی اشاره كرد و گفت: در نظامی كه همه زیر یك چتر و سقف با یك رهبر، دولت، روحانیت معظم و مجلس شورای اسلامی زندگی می كنیم چرا باید اختلاف داشته باشیم.
به گفته وی، برای رسیدن به توسعه شاید مسیرهای مختلف را انتخاب كنیم اما در معنویت، رهبری یگانه، دولت و ... اختلافی نداریم.
وی تاكید كرد: به شدت نیازمند امید و نشاط در جامعه هستیم ، به ویژه سراسر خوزستان نیازمند تعامل و امید و نشاط هستند.
صالحی امیری تاكید كرد: آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های اجتماعی در كشور محصول عدم تولید نشاط و امید در جامعه است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در وزارتخانه ارشاد پرچم وحدت و برادری را بلند كرده و با هیچكس بنای ناسازگاری و نابرابری ندارم.
صالحی امیری افزود: روحانیت، مسجد و محراب را محور توسعه و وحدت می دانیم.
وی تاكید كرد: باید دنیا امروز یك صدا را از جمهوری اسلامی ایران بشنود و آن صدایی است كه بر محور رهبری، وفاق و وحدت میان مردم ایران ایجاد شده است.
به گفته صالحی امیری، خوزستان نیز زمانی به توسعه می رسد كه از آن یك صدا در جهت خدمت و رفع مشكلات مردم بلند شود.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا، ایثارگران، ‌جانبازان و رزمندگان اسلام گفت: ایرانیان مدیون به خوزستان و شهدا و جانبازان هستند زیرا آنها در تداوم این سرزمین تلاش كرده اند از این رو باید راه حركت این ملت برای پیمودن قله های توسعه تسهیل شود.
فراهنگ**1355**1540**1071** خبرنگار: علی اكبر قزوینیان ** انتشار دهنده: امید غیاثوند
۰ نفر