۴ دی ۱۳۹۵، ۱:۰۳
کد خبر: 82358074
T T
۰ نفر
نتانیاهو: به قطعنامه شورای امنیت ضد شهرك سازی پایبند نخواهیم ماند

تهران-ایرنا- «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در واكنش به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه شهرك ‌سازی این رژیم در فلسطین اشغالی، آن را «شرم آور» توصیف و اعلام كرد تل آویو به این قطعنامه پایبند نخواهد ماند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر نتانیاهو جمعه شب لحظاتی پس از تصویب این قطعنامه در بیانیه ای اعلام كرد:«اسرائیل به قطعنامه ای كه شورای امنیت روزجمعه (4 دی ماه/24 دسامبر) تصویب كرده و خواستار پایان دادن به شهرك سازی ها شده است، پایبند نخواهد ماند. اسرائیل این قطعنامه شرم آور ضد اسرائیلی سازمان ملل را رد می كند و به مفاد آن پایبند نخواهد ماند.»
طی سال های اخیر مساله شهرك سازی های رژیم صهیونیستی واكنش های زیادی را در بین كشورهای دنیا حتی در بین حامیان این رژیم در پی داشته است. نهادهای بین المللی، سازمان های حقوق بشری و دبیركل سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواستند كه شهرك سازی ها در سرزمین اشغالی را متوقف كند و این اقدام تل آویو را بارها محكوم كرده و آن را نقض قوانین بین المللی دانستند.
رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن قوانین بین المللی و با وجود خواست جامعه جهانی، نه تنها پروژه گسترش شهرك سازی در سرزمین های اشغالی را متوقف نكرد بلكه به آن سرعت بخشید و اقدامات گسترده ای را در اجرای پروژه های جدید شهرك سازی آغاز كرد.
15عضو شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای كه خواستار پایان دادن به شهرك‌ سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی است را به تصویب رساندند. آمریكا تنها عضو شورای امنیت بود كه به قطعنامه ضد شهرك‌ سازی رژیم صهیونیستی رأی ممتنع داد. 14 عضو دیگر به این قطعنامه رأی موافق دادند.
اروپام**9330 **1064 مترجم: آذین صحابی** انتشار دهنده : فرشاد محسن زاده
۰ نفر