دستور لیبرمن بر قطع روابط ارتش رژیم صهیونیستی با رهبران تشكیلات خودگردان

تهران- ایرنا- «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به فرماندهان ارتش این رژیم و «بولی مردخای» هماهنگ‌كننده امور سرزمین های اشغالی دستور داد تمام روابط و تماس‌های سیاسی و مدنی خود با رهبران ارشد تشكیلات خودگردان را قطع كنند.

به نوشته پایگاه خبری فلسطین الان، بر اساس دستور لیبرمن، از این به بعد افسران ارتش رژیم صهیونیستی حق ندارند با نمایندگان تشكیلات خودگردان در تماس باشند و فقط تماس‌های مربوط به هماهنگی امنیتی دستگاه‌های ویژه این كار باقی خواهد ماند.
وی اعلام كرده كه این تصمیم در واكنش به تصویب قطعنامه شورای امنیت اتخاذ شده است.
تصویب قطعنامه شورای امنیت خشم و نارضایتی مسئولان رژیم صهیونیستی از طرفداران این قطعنامه و كسانی كه به آن رای مثبت داده اند را به همراه داشته است.
'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر این رژیم پس از صدور این قطعنامه در انزوای شدیدی قرار گرفته است، محكومیت این رژیم از سوی شورای امنیت سازمان ملل به عنوان موضع واحد جهانی را «شرم آور» خوانده است.
وی همچنین دستور توقف حمایت مالی از 5 نهاد بین المللی را كه از پیش نویس قطعنامه محكومیت و توقف شهرك سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین حمایت كرده بودند، صادر كرد.
نتانیاهو اعلام كرده است كه این طرف ها علیه ما (رژیم صهیونیستی) فعالیت می كنند و هر كس علیه اسرائیل (رژیم صهیونیستی ) فعالیت كند باید تاوان اقتصادی آنرا بپردازد.
رای مثبت اوكراین عضو غیر دائمی شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه محكومیت رژیم صهیونیستی برای شهرك سازی نیز خشم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را برانگیخت و برنامه سفر نخست وزیر اوكراین به تل آویو را لغو كرد.
شورای امنیت سازمان ملل جمعه (3 دی) قطعنامۀ توقف فوری فعالیت های شهرك سازی رژیم اسرائیل را در اراضی اشغالی فلسطینیان، تصویب كرد.
این قطعنامه با 14 رأی موافق به همراه یك رأی ممتنع آمریكا تصویب شد. این نخستین قطعنامۀ شورای امنیت سازمان ملل در هشت سال گذشته دربارۀ اختلافات میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان و علیه رژیم تل آویو بوده است.
سازمان ملل و بیشتر كشورهای جهان، شهرك سازی های رژیم صهیونیستی در كرانۀ باختری و بیت المقدس را غیرقانونی می دانند چراكه رژیم صهیونیستی در جنگ سال 1967 این سرزمین ها را اشغال كرد. بر مبنای كنوانسیون ژنو هرگونه ساخت وساز از سوی اشغالگر در سرزمین های اشغالی ممنوع است.
بیش از نیم میلیون صهیونیست در بیش از 230 شهرك كه رژیم صهیونیستی بعد از جنگ 1967 و اشغال سرزمین های فلسطینی در كرانه باختری و شرق بیت المقدس ساخته است، سكنی گزیده اند.
خاورم**9366**1275
مترجم:صغری رحیمی* انتشار دهنده: مجید جعفری
۰ نفر