۶ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۳۱
کد خبر: 82362500
T T
۰ نفر

رویای اوباما برای تداوم ریاست جمهوری

۶ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۳۱
کد خبر: 82362500
رویای اوباما برای تداوم ریاست جمهوری

تهران – ایرنا - «باراك اوباما» رئیس جمهوری آمریكا كه به زودی سكان هدایت كشور را در اختیار «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب قرار می دهد، گفت : اطمینان دارم كه اگر بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری شركت می كردم، می توانستم جمع كثیری از آمریكایی ها را به حمایت از سیاست های فعلی تهییج كنم.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، اوباما در این گفت و گو كه در پادكست اینترنتی مشترك خبرگزاری سی.ان.ان (CNN) و دانشگاه شیكاگو پخش شد، گفت : افتخار من این است كه تلاش كردم تا به جای توجه به آنچه كه محبوبیت بیشتری دارد، كاری را انجام دهم كه درست باشد.
رئیس جمهوری كنونی با اشاره به شكست هیلاری كلینتون نامزد حزب دمكرات در انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد : همیشه می گویم كه نباید حس سرافكندگی عمومی ناشی از شكست های سیاسی را دست كم گرفت. این حس طرد شدگی بر خلاف چیزی است كه اكثریت افراد تجربه می كنند.
اوباما با ادعای اینكه فرهنگ آمریكایی را در مسیر دیگری قرار داده است، گفت : مشكل این است كه این موضوع همیشه خود را در عرصه سیاسی نشان نمی دهد.
بر اساس الحاقیه 22 قانون اساسی آمریكا كه پس از جنگ جهانی دوم تصویب شد، هیچ فردی نمی تواند برای بیش از دو دوره بر مسند ریاست جمهوری بنشیند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب بیستم ژانویه (اول بهمن ماه) وارد كاخ سفید خواهد شد.
وی تاكنون بیشتر گزینه های پیشنهادی برای كابینه دولت خود را به غیر از متصدیان وزارتخانه های كهنه سربازان و كشاورزی معرفی كرده است.
اروپام ** 9386 **1908
مترجم : مهران معینی جم ** انتشار دهنده :افشار دارابی