۹ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۲۰
کد خبر: 82366386
T T
۰ نفر
ترامپ: مذاكرات خوبی با اوباما داشتم

تهران-ایرنا-دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریكا پس از نزاع توئیتری با باراك اوباما و انتقاد از وی به دلیل مانع تراشی در روند 'انتقال آرام قدرت' گفت: مذاكرات خوبی با اوباما داشته است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از شبكه «ای بی سی نیوز» آمریكا، ترامپ در خارج از كلوپ «مار- ای- لاگو/ Mar-a-Lago» خود در فلوریدا به خبرنگاران گفت: با اوباما مذاكرات بسیار خوب و یك گفت وگوی عمومی داشتم.
ترامپ همچنین گفت كه كنفرانسی مطبوعاتی را در اوایل ماه ژانویه برگزار خواهد كرد. وی از زمان پیروزی اش در انتخابات كنفرانس مطبوعاتی كاملی نداشته است.
ترامپ پیشتر در پیامی توئیتری از «مار-آی لاگو» كه تعطیلات را به همراه خانواده اش در آنجا بسر می برد گفته بود: تلاش می كنم توجهی به اظهارات تحریك آمیز و موانع اوباما نداشته باشم.
به دنبال توئیت ترامپ، اوباما در مصاحبه ای مدعی شد كه اگر در انتخابات سال 2016 رقابت می كرد با پیام امید می توانست پیروز شود.
«شان اسپینسر» گزینه ترامپ به عنوان سخنگوی مطبوعاتی كاخ سفید درباره منظور ترامپ از موانع بر سر انتقال آرام قدرت، از پاسخگویی در این زمینه خودداری كرد و گفت توئیت های ترامپ گویا هستند.
ترامپ در پاسخ به پرسش ای بی سی نیوز درباره انتقال آرام قدرت گفت: من فكر می كنم این انتقال به آرامی در حال انجام است و خیلی خوب است، شما این طور فكر نمی كنید؟
ای بی سی نیوز نوشت: اوباما تاكنون بارها درباره انتقال ارام قدرت و پایبندی به سنت های كشور ابراز تعهد كرده است و با وجود اختلافاتش با ترامپ در جریان كارزار انتخاباتی به این تعهدات پایبند خواهد بود و ترامپ را تا ساختمان «كپیتال» (كنگره) همراهی و در مراسم سوگند وی در تاریخ 20 ژانویه(اول بهمن) شركت خواهد كرد.
به گزارش ایرنا، ترامپ عصر دوشنبه 19 دسامبر (29 آذر) با كسب 304 رای الكترال رسما از سوی مجمع گزینشگران آمریكا به عنوان رئیس جمهوری این كشور انتخاب شد.
اروپام**9158
مترجم: بهجت عباسی** انتشار دهنده: مریم شفیعی