۱۳ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۳۹
کد خبر: 82371233
T T
۰ نفر

كويت 90 چاه نفت را مسدود كرد

۱۳ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۳۹
کد خبر: 82371233
كويت 90 چاه نفت را مسدود كرد

تهران - ايرنا -رئيس هيات مديره شركت ملي نفت كويت اعلام كرد، در راستاي اجراي توافق نفتي وين و برقراري ثبات در بازارهاي جهاني نفت فعاليت 90 چاه نفت خود را تعطيل كرده است .

به گزارش نشريه الانبا، 'جمال جعفر' روز دوشنبه در يك نشست مطبوعاتي با اشاره به پايبندي كشورش به اجراي توافق وين گفت : كويت بر اساس توافقنامه توليد خود را 130 هزار بشكه در روز كاهش مي دهد و سقف كنوني توليد نفت كويت هم اكنون كمي بيشتر از 2 ميليون و 750 هزار بشكه در روز است .
اين مقام كويتي همچنين با اشاره به سرمايه گذاري هاي به عمل آمده در بخش هاي صنايع نفت و پتروشيمي از توسعه همكاريها با عراق براي خريد گاز از اين كشور تا سقف 400 ميليون فوت مكعب خبر داده است .
جبار اللعيبي وزير نفت عراق در سفر اخير خود به كويت رايزني هاي گسترده اي را در زمينه تقويت همكاريهاي دو جانبه انجام داده و مقرر شده است در مرحله نخست صادرات 200 ميليون فوت مكعب گاز به كويت انجام شود و تا سقف 400 ميليون فوت مكعب افزايش يابد .
كويت پيش از اين در سال هاي 2004 و 2008 ميلادي نسبت به خريد گاز عراق نيز اقدام كرده بودو همكاري هاي دو كشور در حال حاضر از سرگرفته شده است .
بنابر اعلام كارشناسان صنعت نفت و گاز در كويت يكي از اهداف طرف كويتي در خريد گاز از عراق تقويت صنعت برق واستفاده از گازبجاي نفت در نيروگاههاي برق مي باشد و با توجه به نياز به سوخت فراوان براي راه اندازي نيروگاه هاي برق كويت فرصت همكاري با طرف عراقي بسيار حائز اهميت است.
كويت نيز امروزه سياست توسعه همكاري هاي نفتي با عراق را در دستور كار قرار داده است و قصد داردسرمايه گذاري هايش در ميادين نفتي عراق را افزايش دهد.
وزارت نفت كويت با تاكيد بر فرصت هاي سرمايه گذاري در بخش نفت و گاز عراق، از برنامه ريزي براي گسترش همكاري ها با بغداد در اين زمينه خبر داده است.
خاورم*320*1579
انتشار دهنده : مرضيه فاتحي عليشاه
۰ نفر