۱۴ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۱۲
کد خبر: 82372661
T T
۰ نفر
وزیركشور آلمان پیشنهاد خروج سریع پناهجویان غیرقانونی را ارائه داد

تهران-ایرنا- «توماس دی ماتزیر» وزیر كشور آلمان پیشنهاد داد برای تسهیل اخراج فوری پناهجویانی كه با تقاضای پناهندگی شان مخالفت شده است، مراكزی در سطح فدرال ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز سه شنبه نوشت، پیشنهادهای مطرح شده از سوی این عضو حزب محافظه كار مركل با محوریت ارائه اختیارات بیشتر به مقام های فدرال در حوزه مسائل امنیت داخلی ارائه شده است. چنین مسئولیتی را تاكنون دولت فدرال و 16 دولت ایالتی برعهده داشتند.
وزیر كشور آلمان خواستار همكاری بهتر در امور اخراج پناهجویان بوده و پیشنهاد وی شامل ایجاد مراكزی تحت نظر دولت فدرال در نزدیكی فرودگاه آلمان است كه می تواند مسئولیت اخراج پناهجویان را در روزها و هفته های آخر اقامت شان دراین كشور برعهده بگیرد.
اكنون هر ایالت، شعبه خاص خود را در آژانس امنیت داخلی دارد و وزیر كشور المان خواستار آن است همه آنها تحت كنترل دولت فدرال قرار گیرند. وی همچنین اعطای قدرت بیشتر به پلیس فدرال را برای كنترل تردد در مناطق مرزی ارائه داده است.
دی ماتزیر در سطح اتحادیه اروپا نیز از ایجاد سازگاری برای كنترل ورود گسترده پناهجویان برای مدیریت سریع تر آنها حمایت كرده است.
انتخابات سراسری آلمان سپتامبر (شهریور) آینده برگزاری می شود و هنوز معلوم نیست كه این پیشنهادها تا چه اندازه مورد استقبال قرار گیرد.
بسته پیشنهادی اخیر به دنبال حمله ماه گذشته به بازار كریسمس در برلین مطرح شده است.
دی ماتزیر این پیشنهادها را در مقاله ای كه امروز در روزنامه «فرانكفورتر آلگماینه» منتشر شد، مطرح كرده است.
دولت آلمان وعده داده ضرورت اصلاح قوانین را به دنبال حمله 19 دسامبر (29 آذر) به بازار كریسمس كه 19 كشته داشت، بررسی كند. یك پناهجوی تونسی مظنون اصلی این حمله شناخته شد و گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.
به گزارش ایرنا، «آنگلا مركل» صدر اعظم آلمان در واكنش به حمله به بازار كریسمس در شهر برلین، اعلام كرد كه دولتش اخراج پناهجویان تونسی را كه درخواست پناهندگی آنان رد شده است، شتاب می بخشد.
وی همچنین گفت كه دولتش به دنبال این حمله تغییراتی در قوانین با هدف تقویت امنیت ملی ایجاد خواهد كرد.
سیاستمداران ملی گرا و ضد اتحادیه اروپا به بهانه این حمله خواستار برچیده شدن سیاست مرزهای باز در اتحادیه اروپا و تشدید كنترل های مرزی شدند.
اروپام**9158**مترجم: بهجت عباسی ** انتشار دهنده: زهرا هژبری
۰ نفر