۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۴۸
کد خبر: 82374069
T T
۰ نفر
راه دشوار دوندگان روس برای بازگشت به میادین بین المللی

تهران - ایرنا - رئیس اتحادیه بین المللی دوومیدانی گفت دوندگان روس برای بازگشت به میادین بین المللی باید پاك بودن خود را از دوپینگ ثابت كنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای خبری بی بی سی نیوز، اتحادیه بین المللی دوومیدانی - یاف - به علت برنامه دوپینگ گسترده دولتی در روسیه، دوندگان این كشور را محروم كرده است.
یاف اكنون با صدور رهنمودهایی، اقدامات مورد نیاز برای حضور دوندگان روس در مسابقات را تشریح كرده است.
براساس گزارش سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ، بیش از هزار ورزشكار روس شامل مدال آوران المپیك از برنامه دوپینگ در این كشور سود برده اند.
لرد كو رئیس یاف گفت: سیستمی كه باید از آنها حمایت می كرد، جلوی موفقیت آنها را گرفته است.
یاف در سال 2015 در واكنش به ادعای دوپینگ دولتی در روسیه، دوندگان روس را از حضور در مسابقات محروم كرد. نهاد حاكم بر دوومیدانی جهان قبل از آغاز بازی های المپیك تابستانی ریو معیارهای سخت گیرانه ای را برای حضور دوندگان روس در این بازی ها تعیین كرد.
فقط یك دونده این معیارها را داشت و به عنوان ورزشكار كشور بی طرف در بازی ها شركت كرد.
این رهنمودها اكنون به روز شده و به فدراسیون روسیه ارسال شده است. دوندگان روس كه خواهان حضور در مسابقات هستند باید ثابت كنند در برنامه دوپینگ روسیه نقشی نداشته اند.
ورزشكارانی هم كه اجازه حضور در مسابقات را می یابند فقط اجازه دارند تحت پرچم كشور بی طرف در مسابقات شركت كنند.
یاف خاطر نشان كرد كه كمیته بررسی دوپینگ، درخواست های ورزشكاران را ارزیابی و اجازه حضور آنها را در مسابقات صادر می كند. یاف ماه گذشته میلادی محرومیت روسیه را تمدید كرد تا این كشور رقابت های داخل سالن اروپا در بلگراد را نیز از دست بدهد.
براساس بخش دوم گزارش وادا، بیش از هزار ورزشكار روس در 30 رشته ورزشی از برنامه دوپینگ دولتی درسال های 2001 تا 2005 بهره برده اند.
ورزشی**1584
مترجم-مولوی*انتشاردهنده:علی خورسندی