۱۸ دی ۱۳۹۵، ۷:۰۲
کد خبر: 82376828
T T
۰ نفر
برخورد با خریدهای نامتعارف بازیكنان خارجی در فوتبال چین

پكن - ایرنا - به دنبال ركورد شكنی یك باشگاه چینی در به خدمت گرفتن یك بازیكن خارجی، سازمان تربیت بدنی چین اعلام كرد كه از این پس با خریدهای نامتعارف و سنگین بازیكنان خارجی توسط باشگاهها برخورد می كند.

به گزارش ایرنا، این خبر پس از آن منتشر شد كه باشگاه «شانگهای اس آی پی جی» با پرداخت ۶۰ میلیون یورو برای خرید «اسكار» بازیكن برزیلی از تیم چلسی یك ركورد جدید در نقل و انتقالات بازیكنان خارجی در آسیا به نام این باشگاه چینی ثبت كرده است.
در حال حاضر مساله پرداخت های نجومی سرمایه گذاران چینی برای خرید سهام باشگاه های خارجی و جذب بازیكنان به نام و مطرح كشورهای دیگر با قیمت های گزاف توسط تیم های لیگ برتری، به یك معضل و موضوعی بسیار نگران كننده در فوتبال چین تبدیل شده است.
نگرانی از وضعیت كنونی تا بدانجا افزایش یافته كه سازمان تربیت بدنی چین اعلام كرده است، نباید اجازه داد باشگاه ها بدون حساب و كتاب قراردادهایی با چین مبالغ سنگینی با بازیكنان خارجی امضا كنند.
این سازمان همچنین از بی قانونی در این زمینه ابراز گلایه كرده و افزوده است: قانونمند كردن خرید بازیكنان بین المللی در دستور كار این سازمان قرار گرفته و از این پس با اینگونه مسائل برخورد می شود.
گفته می شود، باشگاه «شانگهای شنهوا» نیز كه در لیگ برتر چین حضور دارد فقط برای انتقال «كارلوس ته وز» مهاجم آرژانتینی و بازیكن سابق منچستر یونایتد و منچستر سیتی مبلغی بالاتر از ۱۰ میلیون یورو اختصاص داده است.
قرارداد «توز» دو ساله است و گفته می شود برای هر فصل ۳۸ میلیون یورو می گیرد و با این حساب بیشترین پرداختی را در میان بازیكنان جهان خواهد داشت و سهم اسكار نیز ۲۴ میلیون یورو برای هر فصل است.
این در حالیست كه گزارش رسانه های منطقه از جمله روزنامه «ساوت چاینا» از هنگ كنگ حاكیست، قراردادهای ثبت شده نشان می دهد حقوق این دو بازیكن اكنون از لیونل مسی و كریستیانو رونالدو هم بیشتر است.
فدراسیون فوتبال چین یك ماه قبل اعلام كرده بود كه شمار بازیكنان خارجی در تیم های داخلی چین را از پنج نفر به چهار نفر كاهش می دهد.
آساق**۲۳۱**1597*انتشاردهنده:فرهاد راستی