۱۹ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۵۸
کد خبر: 82378999
T T
۰ نفر
تشكیلات خودگردان: گام های مذاكرات فلسطین را با روسیه هماهنگ می كنیم

مسكو - ایرنا - صائب عریقات مذاكره كننده ارشد فلسطینی با رژیم صهیونیستی، گفت: روسیه (شوروی) یكي از نخستین كشورهایي است كه در سال ١٩٦٧ مرزهاي فلسطین را به رسمیت شناخت… و ما تمامی گام های خود را با مسكو هماهنگ می كنیم،

به گزارش ایرنا، عریقات از روسیه برای حمایت از قطعنامه شوراي امنیت سازمان ملل دربرگیرنده محكومیت شهرك سازي هاي رژیم صهیونیستی در اراضي اشغال شده فلسطیني قدرداني كرد.
پایگاه خبری رادیو روسی اسپوتنیك روز یكشنبه به نقل از عضو كمیتۀ اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین نوشت: دولت و مردم فلسطین رأي روسیه به قطعنامه ٢٣٣٤ شوراي امنیت را بسیار با ارزش می شمارند.
وی همچنین افزود كه برای هماهنگي بیشتر در باره كنفرانس 15 ژانویه (26 دی) پاریس با موضوع حل مساله فلسطین، 13 ژانویه (24 دی) با سرگئی لاوروف وزیر أمور خارجه روسیه در مسكو دیدار و مذاكره می كند.
عریقات تصریح كرد: روسیه (شوروی) یكي از نخستین كشورهایي بود كه سال ١٩٦٧ مرزهاي فلسطین را به رسمیت شناخت ... و اكنون ما تمامی گام های هاي خود را با مسكو هماهنگ می كنیم.
مذاكره كننده ارشد فلسطینی اظهار كرد كه در این چارچوب، محمود عباس رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین هر سال دو یا سه بار با رولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار و مذاكره می كند.
مقام فلسطینی در پایان اظهار كرد كه براي برگزاری دیدار احتمالي عباس با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مسكو نیز آمادگی داریم و پوتین نیز پیشتر چنین پیشنهادی را مطرح كرد، اما اختلاف نظر طرفین مانع انجام آن شد.
شوراي امنیت سازمان ملل ١٤ دسامبر ٢٠١٦ (24 آذر 95) با رای مثبت چهار عضو دائم، ممتنع آمریكا و تائید اعضای غیردائم قطعنامه لزوم توقف ساخت شهرك های صهیونیست نشین در اراضی اشغالی فلسطین را تصویب كرد.
اروپام 1516 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا