۲۰ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۴۷
کد خبر: 82380724
T T
۰ نفر
1217 مگاوات برق با كشورهای همسایه مبادله شد

تهران- ایرنا- وزارت نیرو اعلام كرد:میزان مبادلات برق با كشورهای همسایه روز گذشته (یكشنبه) با افزایش 171 مگاواتی نسبت به روز پیش از آن (شنبه) به یكهزار و 217 مگاوات رسید.

به‌گزارش ایرنا، جمهوری اسلامی ایران با هفت كشور ارمنستان، آذربایجان، تركیه، پاكستان، افغانستان، تركمنستان، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان مبادله برق دارد كه در این میان به چهار كشور تركیه، عراق، پاكستان و افغانستان فقط برق صادر می كند.
به گزارش وزارت نیرو، روز گذشته (یكشنبه، نوزدهم دی ماه) مبادلات روزانه برق یكهزار و 217 مگاوات گزارش شد كه 663 مگاوات آن صادر و 554 مگاوات آن وارد كشور شده است.
صادرات برق جمهوری اسلامی ایران به كشورهای همسایه در سال 1394 با رشد 6 درصدی نسبت به سال قبل از آن به بیش از 10 میلیارد كیلو وات ساعت رسید كه 2.5برابر واردات برق در همین سال است.
وزارت نیرو اعلام كرد: نخستین روز سال 2017 میلادی، صادرات برق به كشور عراق به دلیل پایان یافتن قرارداد قطع شده است.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شركت مدیرت تولید، انتقال و توزیع برق ایران (توانیر) در این زمینه اظهار كرده بود، این اقدام به دلیل اتمام مدت قرارداد انجام شده و در صورت تصمیم به از سر گیری صادرات برق به این كشور، نیازمند تنظیم الحاقیه و اصلاحیه جدید است.

** رشد 8 مگاواتی مصرف برق
براساس آمارها اوج شبانه مصرف برق دیروز با ثبت عدد 34 هزار و 6 مگاوات نسبت به مدت مشابه سال گذشته یك هزار و 679 مگاوات افزایش نشان داد.
همچنین آمارها حاكی از این است اوج مصرف برق در این روز نسبت به روز گذشته تغییر آنچنانی را تجربه نكرده و تنها 8 مگاوات رشد داشته است.
به گزارش ایرنا، سه شنبه بیست و نهم تیرماه 95، اوج مصرف برق كشور در ركورد تازه خود از مرز 52 هزار مگاوات گذشت و به رقم 52 هزار و 370 مگاوات رسید كه بیشترین اوج مصرف از ابتدای سال 95 تاكنون بود.
همچنین ذخیره نیروگاهی نیز در این روز 9 هزار و 100 مگاوات گزارش شده كه در مقایسه با شنبه گذشته 441 مگاوات كاهش داشته است.
اوج مصرف برق صنایع در این روز با ثبت عدد سه هزار و 972 مگاوات، در همسنجی با شنبه با كاهش 6 مگاواتی روبرو شد.
اقتصام ** 3065 ** 1559 **تنظیم كننده: محمد ملك دار ** انتشاردهنده: حسین عضدی فسا
آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
@IRNAeco
https://telegram.me/irnaeco
۰ نفر