۲۲ دی ۱۳۹۵، ۸:۳۹
کد خبر: 82382315
T T
۰ نفر
رئيس دپارتمان فوتبال ساحلي ايران: فوتبال ساحلي در آسيا با شگفتي همراه است

تهران - ايرنا - رئيس دپارتمان فوتبال ساحلي ايران با تاكيد بر اينكه نتايج اين رشته در قاره آسيا با شگفتي همراه است، گفت: با تمام توان به دنبال موفقيت در مسابقات قهرماني آسيا و كسب مجوز حضور در جام جهاني 2017 باهاما هستيم.

پيكارهاي فوتبال ساحلي قهرماني آسيا 14 تا 21 اسفند ماه به ميزباني مالزي برگزار شود و سه تيم برتر آن، مجوز حضور در مسابقات جام جهاني فوتبال ساحلي 2017 باهاما را كسب مي كنند.
قرعه‌ كشي اين مسابقات روز سه شنبه در كوالالامپور پايتخت مالزي برگزار شد و تيم ملي كشورمان در گروه اول با بحرين، چين، مالزي و افغانستان هم گروه شد.
«پريا شهرياري» روز چهارشنبه در اين خصوص به خبرنگار ايرنا گفت: رقابت هاي قهرماني آسيا قرار بود با حضور 14 تيم برگزار شود كه در آخرين لحظات تيم ميانمار انصراف داد. برهمين اساس، رقابت ها در يك گروه پنج تيمي و دو گروه چهار تيمي برگزار مي شود.
وي افزود: سه تيم نخست هر گروه به صورت مستقيم راهي مرحله نيمه نهايي مي شوند و بهترين تيم دوم هم به نيمه نهايي صعود خواهد كرد.
شهرياري با اشاره به پنج تيمي بودن گروه نخست كه ايران هم در آن حضور دارد، توضيح داد: در پايان مرحله گروهي، نتايج تيم آخر گروه نخست حذف مي شود.با اين اوصاف بهترين تيم دوم گروه هاي سه گانه نيز به نيمه نهايي مي رسد.
وي با ابراز اميدواري از موفقيت تيم ملي ايران در مسابقات قهرماني آسيا و صعود به جام جهاني باهاما، گفت: فوتبال ساحلي در قاره آسيا به سرعت در حال پيشرفت است و نمي توان نتايج را پيش بيني كرد. به طور مثال در دوره گذشته مسابقات تيم ملي عمان در عين ناباوري به قهرماني قاره كهن آسيا دست يافت.
شهرياري با اشاره به جايگاه نخست تيم ملي فوتبال ساحلي ايران در آسيا و رتبه پنجم جهان، گفت: اميد زيادي داريم تا با روند مناسب آماده سازي به قهرماني آسيا برسيم.
وي گفت: تيم هاي ايران، عمان و ژاپن به عنوان سه تيم برتر آسيا به عنوان سرگروه رقابت هاي قهرماني آسيا حضور دارند و در گروه نخست مي توان از بحرين به عنوان حريف اصلي ايران نام برد.
رئيس دپارتمان فوتبال ساحلي در خصوص برنامه هاي آماده سازي تيم ملي ايران، گفت: سه مرحله اردوي ديگر را تا اعزام به مالزي در بوشهر و با حمايت باشگاه پارس جنوبي برگزار مي كنيم.
وي با اشاره به اينكه اواخر بهمن ماه نيز يك تورنمنت بين المللي با حضور ايران و چند تيم ملي ديگر به ميزباني پارس جنوبي در بوشهر برگزار خواهد شد، افزود: تيم هاي حاضر در اين رويداد بين المللي كه با موافقت سازمان جهاني فوتبال ساحلي برگزار خواهد شد، هفته آينده مشخص مي شوند.
شهرياري با اشاره به اينكه فاصله مسابقات قهرماني آسيا با جام جهاني 2017 باهاما بسيار اندك است، گفت: جام جهاني روز هفتم ارديبهشت ماه آغاز مي شود كه اين مساله به دليل برنامه ريزي نامناسب كنفدراسيون فوتبال آسيا در برگزاري ديرهنگام مسابقات قاره پهناور است.
وي به قطعي شدن تورنمنت باشگاه هاي بين المللي فوتبال ساحلي به ميزباني ايران خبر داد و گفت: اين رويداد با همكاري ايران و سازمان جهاني فوتبال ساحلي با حضور بهترين باشگاه هاي جهان و به ميزباني باشگاه گلساپوش يزد هر سال برگزار مي شود تا انگيزه اي براي باشگاه هاي موفق ما باشد.
ورزشي**3783**
خبرنگار: امير ميرزاييان انتشاردهنده:علي خورسندي
۰ نفر