آیت الله رفسنجانی در حساس ترین شرایط بهترین تصمیمات را می گرفتند

خرم آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه دراستان مركزی و امام جمعه اراك گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره در حساس ترین شرایط بهترین تصمیمات را می گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در محل حوزه علمیه كمالیه افزود: شهادت آیت الله هاشمی رفسنجانی به انتخاب مقام معظم رهبری توسط امام خمینی(ره) یكی از تصمیمات مهمی بود كه مسیر آینده انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را ترسیم كرد.
نماینده ولی فقیه دراستان مركزی به جمعیت پرشور مردم انقلابی در روز تشییع پیكر آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره و اظهار كرد: خناسان نمی توانند از عشق مردم به مقام معظم رهبری كم كنند.
وی ادامه داد: امروز باید اساتید و دانشمندان نظام اسلامی، طلابی همچون بهشتی، مطهری و رفسنجانی تربیت كنند و طلاب این شخصیت ها را الگوی خود قرار دهند.
آیت الله دری نجف آبادی اطاعت از رهبری را از شاخصه های آیت الله هاشمی رفسنجانی دانست و افزود: این عالم وارسته بزرگترین سیاستمداران جهان بود.

** آیت الله رفسنجانی با عزت زندگی كرد
وی گفت: ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی درس های زیادی برای مردم دارد چراكه این عالم وارسته با عزت و بزرگی زندگی كرد.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: 55 سال قبل حضرت امام (ره) بر پیكر پدر آیت الله هاشمی رفسنجانی نماز خواندند و دیروز نیز نماز آن مرحوم به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه شد.
وی با بیان اینكه آیت الله هاشمی رفسنجانی خدمات فراوانی به نظام ارائه كرد، اظهار داشت: باید در طوفان های بسیار امروز، كشتی نظام را با قدرت به ساحل برسانیم و در این راه واهمه ای نداشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان مركزی آزادسازی قدس شریف را از آرمان های آیت الله هاشمی رفسنجانی دانست و افزود: آیت الله هشمی رفسنجانی در سیاه چاله های دوران طاغوت هم عزیز بود و با سعادت زندگی كرد.

** دشمن، آرزوی جدایی ملت ایران از مرجعیت را به گور خواهد برد
آیت الله دری نجف آبادی گفت: علمای انقلاب اسلامی همواره در برابر استكبار جهانی، طاغوت، حزب توده، ماركسیسم و ... ایستاده اند و دشمن آرزوی جدایی ملت ایران از مرجعیت را به گور می برد.
وی بیان كرد: برای ادامه راه انقلاب اسلامی و گمراه نشدن از مسیر باید تاریخ و افرادی كه موتور محرك نظام اسلامی بوده اند از جمله آیت الله بهشتی، مطهری، رفسنجانی و سایر علما را به خوبی بشناسیم.
وی به ترور سال 58 آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره كرد و گفت: این عالم وارسته هرگز از مرگ هراسی نداشت و در راه انقلاب در مقابل دشمن ایستاد.
نماینده ولی فقیه در استان مركزی با اشاره به آثار ارزشمند آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: یار دیرین امام و رهبری در قم پرچمدار مبارزه با طاغوت بود.

** تاسیس دانشگاه آزاد از خدمات ارزشمند یار دیرین امام و رهبری بود
وی همچنین با اشاره به خدمات ارزشمند آیت الله هاشمی رفسنجانی در راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان تا قبل از راه اندازی این دانشگاه برای كسب علم به كشورهای بیگانه مراجعه می كردند و با توجه به اهمیت خدمات این نهاد، رفع مشكلات و ایرادهای آن ضروری است.
وی گفت: با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی، بیش از پنج میلیون فارغ التحصیل بدون وابستگی اعتباری به دولت تحصیل كردند.
7269/3210/3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان كردی