۲۵ دی ۱۳۹۵، ۹:۵۰
کد خبر: 82385830
T T
۰ نفر
واشنگتن پست: روسیه از دولت ترامپ برای شركت در گفت وگوهای آستانه دعوت كرد

تهران- ایرنا- واشنگتن پست روز جمعه نوشت: روسیه از دولت ' دونالد ترامپ' رئیس جمهور منتخب آمریكا برای شركت در گفت وگوهای صلح سوریه كه اواخر ماه جاری میلادی در شهر 'آستانه' مركز قزاقستان برگزار می شود، دعوت كرده است.

به گزارش ایرنا، واشنگتن پست می افزاید: «این گفت وگوها به ابتكار مسكو و با شركت كشورهای روسیه، تركیه و ایران برگزار می شود. این اجلاس در ادامه همان فرآیند صلح سوریه برگزار می شود كه مشخصا بدون حضور دولت ' اوباما' در جریان است.
شركت داشتن آمریكا در این نشست به خصوص اگر توافقی هم در آن حاصل شود، اولین نشانه های توسعه همكاریهای آمریكا - روسیه است كه 'ولادیمیر پوتین' رئیس جمهوری روسیه و 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری منتخب آمریكا از قبل آن را برای دولت ترامپ پیش بینی كرده اند.
در این ارتباط، یكی از مسئولان تعیین شده برای دولت انتقالی ترامپ، بدون ذكر نام گفته است: ' این دعوت در تاریخ 28 دسامبر / 8 دی/ طی یك تماس تلفنی توسط ' سرگئی كیسلیاك' سفیر روسیه در واشنگتن، به اطلاع ' مایكل تی. فلین' مشاور امنیت ملی تعیین شده برای دولت ترامپ رسید.'
این مقام مسئول دولت انتقالی آمریكا افزود: ' در تماس تلفنی یادشده پاسخی از جانب دولت ترامپ به این دعوت داده نشده است و من تا به این لحظه چیزی راجع به اینكه آیا آمریكا در این نشست شركت خواهد كرد یا نه نمی دانم '.
رسانه های تركیه هم روز جمعه به نقل از یكی از سخنگویان 'رجب طیب اردوغان' رئیس جمهوری این كشور گزارش دادند كه آمریكا در این گفت وگوها شركت خواهد كرد.
برپایه این گزارش، این گفت وگوها از 23 ژانویه / 4 بهمن/ یعنی دقیقا سه روز پس از آغاز بكار دولت ترامپ در آستانه برگزار خواهد شد.
انتظار می رود دولت سوریه و نمایندگان اپوزیسیون این كشور هم در این گفت وگوها حضور داشته باشند.»
اروپام**1591**
مترجم:اقدس السادات حسینی**انتشار دهنده: فریبا مدنی
۰ نفر