به گزارش روز شنبه ایرنا، «منصور معظمی» در جلسه شورای سیاستگذاری همایش بین المللی صنعت خودرو با حضور مدیران عامل شركت های خودروسازی و شركت های خدمات پس از فروش داخلی، افزود: باید شاهد حضور پررنگ تر شركت های خودروسازی و قطعه سازی و مشاركت بیشتر آنها در همایش باشیم و این فرصت با رویكرد خاص بین المللی ادامه داشته باشد.
معظمی، تغییر در ساختار خودروسازی ها را از نظر مالی، سیاسی و ... بسیار هزینه زا دانست و ابراز امیدواری كرد كه نتیجه رویكردها و تلاش ها مانند همكاری مشترك با پژو، سیتروئن، رنو و فولكس و ... برای صنعت خودرو كشور رقم بخورد.
رئیس ایدرو با تاكید بر اینكه برای خودروساز شدن، راهی جز وصل شدن به شبكه بین المللی نداریم، افزود: خودروساز بودن و خودروساز شدن استراتژی های متفاوت داخلی و بین المللی خود را می طلبد.
وی با اشاره به برنامه خودروسازان برای بعضی محصولات كه عمرشان به پایان رسیده است، گفت: صنعت خودروسازی مانند صنایع غذایی اهمیت بسیاری دارد و زندگی مردم بدون خودرو نوعی فلج شدن است.
معظمی، شاه كلید صنعت كشور را صنعت خودرو و خدمات پس از فروش آن دانست و افزود: خدمات پس از فروش روی ذهن مردم نسبت به سازنده اثر تاثیر می گذارد و این ذهنیت نمی تواند بدون خدمات مناسب تولیدكننده شكل زیبایی به خود بگیرد بنابراین باید در موضوع خدمات به درد دل مردم برسیم و همه عوامل باید دست به دست هم بدهند تا خدمات درخور شان مردم به آنها ارایه شود.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تاكید كرد: اگر امسال بخواهیم كنفرانس بین المللی صنعت خودرو مورد توجه مردم قرار گیرد، باید خدمات پس از فروش و ارایه سرویس های گوناگون در این صنعت را برای مردم معرفی و به نمایش بگذاریم.
وی، بازار خودروی ایران را بازار بزرگی معرفی كرد و افزود: بازار داخلی كشور را در صورت مشاركت در اختیار دیگران قرار می دهیم و در قبال بخشی از بازار، قسمتی از بازار جهانی را با شرط صادرات و وصل شدن به شبكه قطعه سازی جهانی بدست می آوریم.
معظمی تصریح كرد: اگر قبول داریم صنعت خودرو تخصصی است، باید افراد متخصص در این باره اظهارنظر كنند؛ به چه دلیل هر كسی به خود اجازه می دهد در مورد صنعت خودرو صحبت كند، مسایل تخصصی در تریبون كوچه و بازار جایی ندارد و باید در جایگاه خود به نقد و نقادی آن پرداخت.
رییس ایدرو توصیه كرد كه در همایش صنعت خودرو كه یك كنفرانس تخصصی است، هركسی در جایگاه خود به بیان موضوعات بپردازد و گفت وگوها با اهل فن صورت گیرد تا شاهد اقناع نظری در هر یك از عرصه های این صنعت باشیم.
معظمی با تاكید براینكه نباید در همایش صنعت خودرو ایران، فقط به سایپا و ایران خودرو اكتفا شود، افزود: باید حضور پررنگ همه شركت های خودروسازی و قطعه سازی در همه بخش ها و زیربخش ها فراهم شود.
وی تاكید كرد: باید كمك كنیم تا صنعت خودروسازی از شرایط كنونی خود عبور كند؛ بنابراین همایش یادشده برای نمایش و ارائه توانمندی و پتانسیل كشور در این بخش برگزار خواهد شد.
این مقام مسوول یادآور شد: همه صنعتگریم و به دور از هرگونه جناح بندی سیاسی، به دنبال توسعه صنعت برای مردم و اشتغال زایی فارغ التحصیلان این مرز و بوم هستیم و در جهت استفاده از مزیت های صنعتی، مواد اولیه و توان متخصصان داخلی خود و ... گام بر می داریم.
به گزارش ایرنا، چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران، 24 و 25 بهمن ماه امسال در مركز همایش های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.
با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم های هستهای، سفر هیات های تجاری متعدد از كشورهای مختلف برای سرمایه گذاری به ایران افزایش یافته به طوری كه در نتیجه مذاكرات انجام شده، چهار قرارداد و تفاهمنامه در صنعت خودرو به امضا رسیده و انتظار می رود قراردادهای جدید دیگری در راه باشد.
صنعت خودرو توانست در نتیجه گشایش های برجام، شماری از شركت های خودروساز را كه به دلیل تحریم ها ایران را ترك كرده بودند دوباره به كشور بازگرداند كه البته با شرایطی متفاوت از گذشته تا منافع كشور در این زمینه حفظ شود.
اقتصام **1070** 9189** 2023** تنظیم كننده: فریبا بابائی ** انتشار: لطیف نكوئی
رئیس هیات عامل ایدرو اعلام كرد:
گشایش های برجام در صنعت خودرو؛ نهایی شدن 5 قرارداد بین المللی تا پایان سال
۲۵ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۲۰
کد خبر:
82386403
تهران- ایرنا- رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) از نهایی شدن پنج قرارداد بین المللی در حوزه خودرو تا پایان امسال خبر داد و گفت: هدف از همكاری و مشاركت های بین المللی، نجات صنعت خودروسازی كشور است.