۲۶ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۵۸
کد خبر: 82387346
T T
۰ نفر
تدابیر پیشگیری از آنفولانزای پرندگان در استان اردبیل تشدید شد

اردبیل - ایرنا - مدیركل دامپزشكی استان اردبیل گفت: با توجه به مشاهده مواردی از پرندگان مبتلا به آنفولانزا در كشور اقدامات و تدابیر لازم برای مراقبت و پیشگیری از این بیماری در استان تشدید شد.

دكتر صادق صالحی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در روزهای اخیر تلفات مشكوكی در پرندگان وحشی آبزی (پلیكان) در حاشیه رود ارس مشاهده و با هماهنگی محیط زیست نمونه برداری لازم انجام شده و به آزمایشگاه مجهزی در تهران ارسال شده است.
وی اظهار كرد: همچنین بر اساس گزارش های واصله از تلفات مشكوك به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در طیور بومی یكی از روستاهای واقع در مسیر مهاجرت پرندگان وحشی در شهرستان گرمی با ظن بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان نمونه برداری لازم انجام و برای پیشگیری از گسترش احتمالی آن اقدامات مراقبتی در محل انجام شد.
وی با اشاره به اینكه تاكنون در گله های طیور صنعتی استان هیچ موردی از تلفات مشكوك مشاهده و گزارش نشده است، بیان كرد: بیماری های پرندگان توسط كارشناسان اداره كل دامپزشكی استان كنترل و پایش می شود.
وی با بیان این كه كارشناسان و ناظران بهداشتی دامپزشكی استان در كشتارگاه ها حضور فعال دارند، گفت: جای هیچ گونه نگرانی از بابت مصرف تخم مرغ و مرغ بسته بندی شده در كشتارگاه های مجاز وجود ندارد.
دكتر صالحی به مردم توصیه كرد در صورت داشتن مرغ خانگی و محلی آنها را در محل محصور نگهداری كنند تا با پرندگان وحشی ارتباطی نداشته باشند.
مدیركل دامپزشكی استان اردبیل همچنین مرغداری ها را به هماهنگی بیشتر با كارشناسان این اداره و رعایت شرایط و ضوابط بهداشتی و قرنطینه فراخواند و گفت: مردم هم باید از هرگونه تماس با پرندگان وحشی و لاشه آنها خوداری كنند.
خبرنگار: نعمت محسن زاده ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
6130/ 1257