۲۷ دی ۱۳۹۵، ۸:۵۸
کد خبر: 82388563
T T
۰ نفر
هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال / نبرد سرخابی های پرطرفدار با اهوازی ها

تهران-ایرنا-تیم های پرطرفدار استقلال و پرسپولیس تهران درهفته هفدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال درحالی به ترتیب برابر تیم های جنوبی استقلال و فولاد خوزستان قرار می گیرند كه یكی بدنبال تكرار روند برتری های خود و دیگری درپی حفظ وضع موجود است.

به گزارش ایرنا؛ هفدهمین هفته از رقابت های لیگ برتر فردا(سه شنبه) با دیدارتیم های تراكتورسازی تبریز و صنعت نفت آبادان آغاز می شود و شاگردان امیر قلعه نویی درحالی كه در یكی از بهترین شرایط ایده آل خود قرار دارند با صنعت نفت آبادان كه به تازگی فیروز كریمی را در راس كادرفنی خود دارد، دیدار می كند.
به طور یقین، این دو مربی كه بارها در تیم و لیگ های مختلف روبه روی یكدیگر قرار گرفته و با هم مسابقه داده اند، پیش از شناخت نقاط ضعف و قدرت تیم مقابل، با ذهنیات و افكار طرف مقابل آشنا بوده و تاكتیك های یكدیگر را به خوبی می شناسند.
برهمین اساس، نبرد این دو مربی در كنار زمین، از مصاف تیم های آن ها در داخل زمین كه به نحوه بهره برداری از توانمندی بالقوه بازیكنان و استفاده از تاكتیك های فوتبالی باز می گردد چیزی كمتر ندارد و این موضوع بازی تیم های تراكتور و صنعت نفت را تماشایی تر از گذشته خواهد كرد.
قلعه نویی كه در كنار زمین آرام و با تدابیر خاص خود شاگردانش را هدایت می كند، این بار مقابل كریمی كه بسیار پرانرژی است قرار می گیرد. او به خوبی می داند حریف، استاد بهره برداری از محیط و تاثیر گذاری بر روی بازیكنان خودی و تیم مقابل به سود خود است و همین نكته مصاف دو تیم را دشوار می سازد.
با این تفاسیر و هرچند كه تساوی در این دیدار مطلوب تیم صنعت نفت است و آنان نیز به دنبال این نتیجه هستند، اما نباید فراموش كنیم كریمی قادر است از قدرت نفوذ خود استفاده كند و تیم پرطرفدار تبریزی را حتی در خانه نیز شكست دهد.
در دیگر دیدار این روز تیم صبای قم كه هفته گذشته بازی برده برابر تیم صنعت نفت آبادان را به این تیم واگذار كرد، برابر پیكان تیمی كه بدون صرف هزینه های گزاف، كم حاشیه و بی ادعا در جایگاه چهارم جدول رده بندی قرار گرفته صف آرایی خواهد كرد.
جدال تفكرات صمد مرفاوی با اندیشه های مجید جلالی كه بهترین نتیجه را در بین سه تیم صعود كرده از لیگ یك به لیگ برتر دارد، می تواند برای تیم بحران زده صبا دردسر ایجاد كند؛‌ از این رو مرفاوی باید حواسش را جمع كند.
اما در مهم ترین دیدار فردا(سه شنبه) استقلال تهران میزبان همنام خوزستانی خود است، دردیدار رفت مدافع عنوان قهرمانی شاگردان منصوریان را زمین گیر كرد و دریك بازی زیبا این تیم را با نتیجه دو بر یك شكست دادند.
به طور یقین، آبی های تهرانی بدنبال انتقام دیدار رفت و حفظ روند روبه رشد خود هستند؛ هرچند كارشناسان و هواداران هنوز اتفاقات هفته گذشته در بیرون زمین برای تیم نفت تهران و قضاوت ناعادلانه داور دیدار نفت و استقلال تهران را فراموش نكرده اند و این موضوع می تواند به نگرانی های سیروس پورموسوی كه به تازگی رحیم زهیوی زهردارترین مهاجم خود را ازدست داده بیفزاید. به هرحال با انجام این بازی دیدارهای روز نخست ازهفته هجدهم به پایان می رسد.
در روز دوم این هفته، شاگردان علی دایی در نفت تهران برابر شاگردان عبدالله ویسی در تیم سپاهان قرار می گیرند و به طور حتم كادرفنی و بازیكنان تیم سپاهان كه به دست تیم دایی در روز دهم دی ماه سال جاری از صعود به دیدار پایانی رقابت های جام حذفی باز ماندند، همانند تیم استقلال به دنبال انتقال از دایی و شاگردانش خواهند بود.
دران دیدار بسیاری ازكارشناسان، حرفه ای گری علی دایی را در كنار زمین دلیل اصلی برتری تیمش مقابل سپاهان عنوان كردند و به ویسی به دلیل اینكه نتوانست از امكانات و ظرفیت میزبانی به نحو مطلوب استفاده كند، خرده گرفتند و شكست این تیم را بر گردن وی و احسان حاج صفی كه پنالتی تیمش را به هدر داد، انداختند.
در دیگر دیدار این روز، تیم های سیاه جامگان و پدیده مشهد شهرآورد این شهر را برگزار می كنند و به طوریقین این دیدار مهم ترین اتفاق ورزشی دیار خراسان در هفته جاری خواهد بود و در بسیاری ازمناسبات اجتماعی شهروندان مشهدی به وی‍ژه هواداران این دو تیم تاثیر خواهد گذاشت.
گسترش فولاد اوج گرفته نیز درادامه این رقابت ها برابر ماشین سازی دیگر تیم تبریزی بازی خواهد كرد و آنان دومین شهرآورد هفته را برگزارمی كنند، ماشین سازی به رغم تغییر در مدیریت كادر فنی و بازیكنان خود هنوز به ثبات لازم در خصوص نتیجه گیری نرسیده و به طور یقین كاردشواری برابر دیگر تیم همشهری خواهد داشت.
تیم های سایپا با ذوب آهن و فولاد خوزستان با پرسپولیس نیز در ساعت 16:40 به طور هم زمان آخرین دیدارهای هفته هفدهم را برگزار می كنند.
شاگردان حسین فركی كه در هفته گذشته و به رغم مغلوب شدن برابر پرسپولیس عملكرد مناسبی برابر اصلی ترین مدعی كسب عنوان قهرمانی رقابت های لیگ برتر داشتند، این هفته برای جبران نتایج گذشته و كسب حداكثر امتیاز مقابل تیم یكدست ذوب آهن كار دشواری پیش رو خواهند داشت، هرچند كادر مدیریتی و فنی این باشگاه برای تقویت این تیم دست به تغییراتی در تركیب بازیكنان خود زده است و امید به كسب نتیجه در این دیدار دارند.
و اما در حساس ترین دیدار این هفته فولاد خوزستان و پرسپولیس با یكدیگر مصاف می كنند. شاگردان نعیم سعداوی كه در دیدار رفت حریف را با كسب نتیجه تساوی یك بر یك متوقف كردند، به هیچ عنوان نمی خواهند دردیدار برگشت، از حریف نامدار خود عقب بمانند و حداقل امتیاز را از این تیم می خواهند.
درهمین راستا كادر فنی و بازیكنان این تیم از امكانات میزبانی به نحو مطلوب بهره برداری خواهند كرد تا به نتیجه لازم دست پیدا كنند؛ البته آنان به خوبی می دانند پرسپولیس حریف دست بسته ای نیست. درحال حاضر آنان 8 بازیكن ملی پوش داشته و بهترین خط دفاع لیگ متعلق به این تیم است؛ ازاین رو كسب برد و یا تساوی برابر این تیم به هیچ وجه حداقل برای رقبای داخلی كارآسانی نیست و آنان می دانند با چه حریف قدرتمندی بازی دارند و این نكته می تواند به زیبایی های این دیدار بیفزاید.
از طرف دیگر نمایش ساسان انصاری برای خوزستانی ها در مقابل تیم قبلی خود از دیگر جلوه های وی‍ژه این دیدار است. مهاجم فولاد در این بازی اگر در تركیب اصلی قرار گیرد، به طور قطع گلزنی و توان هجومی خود را با انگیزه بالایی كه دارد به رخ برانكو كه از وی در چهار دیدار نخست تیمش استفاده نكرد، خواهد كشید.
انصاری هم اكنون با 12 گل زده در صدر جدول برترین گلزنان لیگ برتر در فصل شانزدهم قرار دارد. این درحالی است كه برانكو از او درچهار دیدار اول پرسپولیس استفاده نكرد.
برنامه كامل رقابت های هفته هفدهم لیگ برتر از این قرار است:
سه شنبه، 28 دی ماه
تراكتورسازی- صنعت نفت آبادان؛ ساعت 15
صبای قم – پیكان؛ ساعت 15:30
استقلال تهران- استقلال خوزستان؛ 16:40
چهارشنبه، 29 دی ماه
سپاهان – نفت تهران؛ ساعت 14:30
سیاه جامگان- پدیده مشهد؛ ساعت 15
گسترش فولاد – ماشین سازی تبریز؛ ساعت 15
سایپا – ذوب آهن ؛ ساعت 16:40
فولاد خوزستان – پرسپولیس؛ ساعت 16:40
ورزشی.**9144**1584
گزارش: سعید قهرمانی*انتشاردهنده-مولوی
۰ نفر