۲۸ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82390220
T T
۰ نفر
خداحافظی احزاب با مرد تاریخ ساز ایران؛استقبال از رییس جمهور شدن خانم وزیر

تهران- ایرنا- رحلت غیرمنتظره آیت الله هاشمی رفسنجانی یار امام و رهبری باعث شد تا احزاب و گروه های سیاسی نیز در كنار سایر اقشار مردمی به عزا بنشینند و همراه با مردم با حضور در مراسم باشكوه تشییع پیكر با آن مرد تاریخ ساز سیاست ایران خداحافظی كنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، وداع با رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام علاوه بر مردم برای تمامی احزاب و گروه هایی سیاسی سخت بود تا جایی كه هم موافقان و هم مخالفان جز خوبی این مرد اعتدالگرا در فضای سیاسی كشور چیز دیگری به زبان نیاوردند.
شورای مركزی خانه احزاب عصر روز گذشته(دوشنبه) در نشستی كه با حضور علی اصغر احمدی معاون سیاسی وزیر كشور برگزار شد تصمیم گرفتند همایش خانه احزاب در روز هفتم بهمن ماه با عنوان یادمان مرحوم هاشمی رفسنجانی و با شعار اقتصاد مقاومتی و احزاب برگزار شود كه محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، مسعود پزشكیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر كشور سخنرانان این نشست خواهند بود.
حسین كاشفی عضو شورای مركزی خانه احزاب در این نشست پیشنهاد كرد كه نمایندگان احزاب اصلاح‌ طلب، اصولگرا و معتدل دور هم جمع شوند و درباره فساد و چگونگی ریشه‌ كن كردن آن در جامعه تصمیم‌ گیری كند.
مرتضوی كیاسری دیگر عضو شورای مركزی خانه احزاب نیز در این نشست از معاون سیاسی وزیر كشور خواست كه میز احزاب در ستاد انتخابات مستقر شود چرا كه احزاب نیز برخی مسایل و خط قرمزها را نیز مدنظر قرار خواهند داد.
هرچند فعالیت های انتخاباتی احزاب با انتشار خبر رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی كمی متوقف شد اما بلافاصله پس از برگزاری هفتمین روز درگذشت این یار امام و رهبری موج جدیدی از فعالیت های انتخاباتی احزاب آغاز شده است.
در اردوگاه اصولگرایان خبر از محوریت قرار گرفتن جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای انتخابات سال 1396 به گوش رسید كه مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در نشست خبری خود با خبرنگاران با تایید این خبر گفت: مجمع عمومی ملی این جبهه هفتم بهمن ماه سال جاری با حضور دو هزار نفر از مجامع استانی برگزار می شود كه 500 نفر آنان نماینده اصناف مختلف خواهند بود.
وی همچنین بر این نكته تاكید كرد كه هیچكدام از اعضای هیات موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نام نویسی نمی كنند و ما به دنبال آن هستیم تا با اجماع به یك نامزد واحد برسیم و تلاش كنیم تا او در انتخابات پیروز شود.
این در حالی است كه پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشستی خبری مدعی شد كه اصولگرایان قصد معرفی مرضیه وحید دستجردی را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری دارند و از این حضور استقبال كرد.
به اعتقاد او اصولگرایان گزینه قدرتمندی در اختیار ندارند لذا سعی آنان این است كه با راه‌ اندازی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اقدامات انتخاباتی خود را ساماندهی كنند.
سلحشوری بیان كرد: فارغ از مسایل جناحی، خانم دستجردی كه نخستین زن وزیر در جمهوری اسلامی بوده و سابقه مدیریتی قابل‌ قبولی دارد، می ‌تواند وارد رقابت انتخاباتی شوند، هر چند كه یك سیاستمدار اصولگرا است، اما مواضع خوبی در حوزه زنان داشته و در مباحث سیاسی نیز ایستادگی بسیار خوبی در مقابل احمدی‌ نژاد داشته است.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: البته خانم دستجردی كاریزمای لازم برای موفقیت در انتخابات ریاست‌ جمهوری را ندارد اما با توجه به اینكه اصولگرایان برای معرفی رقیب جدی مقابل روحانی با مشكل جدی رو به رو هستند، دستجردی می‌ تواند با روحانی به‌ عنوان تنها نامزد اصلاح‌ طلبان رقابت كند.
فعالیت انتخاباتی اصولگرایان و اصلاح طلبان این روزها با جدیت هر چه بیشتر دنبال می شود با این تفاوت كه اصولگرایان بر انتخابات ریاست جمهوری و اصلاح طلبان بر انتخابات شوراهای اسلامی تمركز كرده اند.
سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت با توجه به حضور مهدی چمران در هیات موسس جبهه برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر نیز برنامه داریم و نمی ‌توان اهمیت شورای اسلامی شهر را نادیده گرفت اما این مساله در حاشیه برنامه انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.
همچنین حسین كمالی رییس كارگروه تدوین و برنامه ‌ریزی شورای عالی سیاست‌ گذاری اصلاح‌ طلبان درباره آخرین فعالیت ‌های این شورا گفت: در كارگروه تدوین و برنامه ‌ریزی شاخص‌ های گزینش نامزدها برای انتخابات شورای شهر تعیین شد و به سمع و نظر اعضای شورا رسید.
وی ادامه داد: مقرر شد كه اعضا نظرات و اصلاحاتی كه دارند را اعمال و در جلسه ‌ای كه در هفته آینده قرار است برگزار شود، مطرح كنند. بر اساس شاخص‌ های نهایی، گزینش نامزدها صورت می ‌گیرد.
كمالی در پاسخ به این سوال كه برخی مدعی شده‌ اند محسن هاشمی به عنوان سرلیست تهران در لیست از سوی اصلاح ‌طلبان انتخاب شده است، عنوان كرد: تاكنون شخصی برای شورای شهر انتخاب و تعیین نشده كه بخواهیم لیستی را تهیه كنیم و برای آن سرلیستی قرار دهیم.
وی خاطرنشان كرد: تا این لحظه شورای عالی سیاست‌ گذرای با فردی گفت ‌و گو نكرده است اما این احتمال وجود دارد خود افراد به صورت پراكنده با یكدیگر صحبتی داشته باشند و این بدین معنا نیست كه شورای عالی سیاست‌ گذرای با او وارد مذاكره شده باشد.
سیام*9254**خبرنگار: سجاد خسروانیان
1553** انتشار: كتایون لامع زاده
۰ نفر