۳۰ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۲۴
کد خبر: 82393293
T T
۰ نفر
صالحی امیری:سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران برقراری حج است

قم - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزیر حج عربستان با ارسال نامه ای از من دعوت كرد تا افرادی از ایران برای مذاكره در خصوص حج به این كشور سفر كنند كه در صورت نتیجه بخش بودن مذاكرات حج برقرار خواهد شد، زیرا سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران برقراری حج است درغیر این صورت عربستان مسئول «صد عن سبیل الله» خواهد بود.

به گزارش ایرنا، سید رضا صالحی امیری روز پنجشنبه دردیدار با آیت الله مكارم شیرازی ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهوری به این مرجع تقلید اظهار داشت: در باره موضوع حج پنج نفر به سرپرستی آقای محمدی( سرپرست سازمان حج و زیارت ) با لحاظ شرایطی كه در چارچوب تاكیدات رهبر معظم انقلاب است با مسئولان حج عربستان مذاكره می كنند و اگر نتایج حاصل شود حج برقرار خواهد شد.
وی همچنین اظهار كرد كه كم مساله ترین دوران مطبوعات این دوره است كه به دلیل نظارت و نگاه حرفه ای و نظم حاكم بر مجموعه كم ترین مشكل در این حوزه مشاهده می شود و نمایندگان دادستانی، حوزه علمیه و سایر دستگاه ها به ریاست بنده هرگونه مساله ای را دراین بخش مورد توجه قرار می دهند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاكید كرد كه ریشه ها و باورها و اعتقادات دینی ما به مبانی اسلامی برمی گردد كه پرچمدار آن مراجع تقلید هستند.
**آرامش و ثبات در فضای فرهنگی و پرهیز از مناقشات
وی ادامه داد: از روز نخستی كه برای حضور بنده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح مساله شد، 2 نكته ایجاد آرامش و ثبات در فضای فرهنگی كشور و پرهیز ازمناقشات به خصوص در مباحث سیاسی مورد توجهم بود، چراكه كار فرهنگی باید در آرامش صورت گیرد.
وی اضافه كرد: نكته دیگر رفع دغدغه های رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید در حوزه فرهنگ بود كه این مساله مورد تاكید دولت تدبیر و امید است.
صالحی امیری با تشكر از محبت ها، نصایح و نقدهای مراجع تقلید گفت: هویت دینی و انقلابی نظام ما مبتنی بر مبانی دینی است و جهت حفظ ارزش های اسلامی نهایت تلاش خود را به كار خواهیم گرفت.
وی گفت: در حوزه قرآنی مشكلی كه وجود دارد وجود چندگانگی و حوزه های مختلف دراین عرصه است كه كار ساماندهی آن را با مشكل مواجه كرده است به نحوی كه با وجود تصویب 2 هزار میلیارد ریال بودجه از طرف دولت برای این بخش به دلیل عدم ساماندهی امكان جذب پیش نیامد.
وی افزود: اما خبر خوش آنكه با پیگیری های صورت گرفته سازمان استخدامی موافقت كرد تا حوزه فعالیت های قرآنی از تهران به سراسر كشور انتقال یابد و همه جا تشكیلات قرآنی داشته باشد بنابراین دولت در این زمینه قصوری نبوده است.
صالحی امیری در خصوص برنامه های فرهنگی كانون مساجد نیز گفت: 23 هزار كانون مساجد در كشور با بودجه 500 میلیارد ریالی تحت نظارت وزارت فرهنگ و راشاد اسلامی مدیریت و حمایت می شود كه اقدام قابل توجهی است.
** اقدامات در راستای ساماندهی فضای مجازی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص فعالیت های صورت گرفته برای ساماندهی فضای مجازی گفت: از زمانی كه حقیر مسئولیت برعهده گرفتم، بحث صیانت و پالایش فضای مجازی در شورای عالی فضای مجازی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با جدیت دنبال می شود.
صالحی امیری افزود: اكنون 160 هزار كانال فساد توسط كمیته منتخب دولت پالایش شده و در ماه گذشته تصویب شد تمام كانال های بالای پنج هزار نفر و بعد تمام كانال ها در سامانه ای مشخصات خود را ثبت كنند تا معین شود هر كسی در فضای مجازی چه كاری انجام می دهد و كسانی كه ثبت نام نمی كنند و مسئولیت اجتماعی خود را بر عهده نمی گیرند به تدریج حذف خواهند شد.
صالحی امیری گفت: همچنین مقرر شد چند میلیون سیم كارتی كه بدون هویت در دست مردم بود در روزهای آینده مسدود شود كه این كار از انجام بسیاری از فسادها جلوگیری خواهد كرد.
وی بیان كرد: در دولت بنای صیانت فضای مجازی را داریم و تلاش می كنیم مشكلات در این قسمت و در زمینه ممیزی ها به حداقل برسد و تاكنون در این زمینه به نتایج خوبی دست یافته ایم.
7405/ 1042/ خبرنگار- سید محمد ابراهیم جنابان**انتشار دهنده: فاطمه نوری جهانگرد
۰ نفر