۱ بهمن ۱۳۹۵، ۹:۴۰
کد خبر: 82394142
T T
۰ نفر
روسیه پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انتقال سفارت به بیت المقدس را رد كرد

مسكو - ایرنا - میخائیل بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در خاورمیانه با رد امكان انتقال سفارت این كشور از تل آویو به بیت المقدس در فلسطین اشغالی، نسبت به پیامدهای انتقال سفارتخانه آمریكا به این شهر نیز هشدار داد.

به گزارش ایرنا، بوگدانف معاون وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه با اشاره به دیدار خود با سفیر رژیم صهیونیستی در مسكو گفت: هری كورن سفیر اسراییل از انتقال سفارت آمریكا در تل آویو به بیت المقدس استقبال كرد.
خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از سخنان بوگدانف نوشت: كورن گفت، از قصد دولت ترامپ برای انتقال سفارت آمریكا به بیت المقدس خرسند است و اینكه روسیه نیز امكان دارد تصمیم جسورانه ای در این مورد بگیرد.
نماینده رئیس جمهوری روسیه در خاورمیانه گفت: اما من تاكید كردم، انتقال سفارت آمریكا به بیت المقدس، آزمون بسیار دشواری برای امنیت و تفاهم در منطقه خاورمیانه باشد، زیرا فلسطینی ها و اعراب و در مجموع مسلمانان حتی از هر گونه اشاره یا اظهارنظر در باره امكان انتقال سفارت آمریكا به بیت المقدس هم ناراحت می شوند.
بوگدانف این احتمال را بعید ندانست كه سفیر رژیم صهیونیستی در مورد امكان انتقال سفارت روسیه به بیت المقدس شوخی كرده باشد.
ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریكا پیشتر در مبارزه انتخاباتی از احتمال انتقال سفارت این كشور به بیت المقدس خبر داده بود در حالیكه این شهر براساس قطعنامه های لازم الاجرای سازمان ملل اشغال شده تلقی می شود.
مقام های دولت باراك اوباما از انتقال سفارت آمریكا استقبال نكردند و جان كربی سخنگوی وزارت خارجه این كشور نیز اقدام برخی جمهوریخواهان كنگره را برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی «غیرسازنده» خواند و تاكید كرد كه این كار با افزایش تنش فقط جان آمریكایی ها را تهدید می كند.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا