۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۱۰
کد خبر: 82394163
T T
۰ نفر
آغاز رزمایش مشترك كره جنوبی، ژاپن و آمریكا برای مقابله با كره شمالی

پكن - ایرنا - نیروهای دریای كره جنوبی، ژاپن و آمریكا از امروز (جمعه) رزمایش سه جانبه ای را با هدف مقابله با آنچه تهدیدهای هسته ای كره شمالی عنوان شده، آغاز كردند.

به گزارش ایرنا، این سه كشور همچنین اعلام كردند كه از انتشار اخبار مربوط به آمادگی كره شمالی برای پرتاب یك فروند موشك بالستیك قاره پیما موسوم به «آی سی بی ام» نگرانند و این رزمایش می تواند به نوعی مقابله با چنین تحركاتی باشد.
منابع خبری منطقه دیروز (پنجشنبه) از سوار شدن دو فروند موشك بالستیك قاره پیمای كره شمالی بر روی سكوهای پرتاب متحرك و احتمال انجام آزمایش جدید این كشور خبر داده بودند.
به همین سبب بسیاری بر این باورند كه كره جنوبی، آمریكا و ژاپن می خواهند با برگزاری این رزمایش در آبهای منطقه آمادگی خود را برای مهار این برنامه و هدف قرار دادن این موشك ها افزایش دهند.
یونهاپ خبرگزاری كره جنوبی امروز گزارش كرد كه ناوشكن های «آجیس» هر سه كشور قرار است برای سه روز تمریناتی انجام دهند كه مختص تمركز بر هدف قرار دادن موشك های پرتابی از جانب كره شمالی است.
این سومین بار در یك سال گذشته و اولین تمرینات مشترك نیروهای دریایی سه كشور در سال 2017 میلادی به حساب می آید.
نیروهای دریایی كشورهای یاد شده پیش از این نیز در جریان پرتاب های موشكی بالستیك كره شمالی در سال 2016 میلادی در ماه های ژوئن و نوامبر (تیر و آبان) دو بار تمرینات مشابه برگزار كرده اند.
این رزمایش از هر لحاظ دارای اهمیت است، زیرا از یك طرف كره شمالی خود را آماده پرتاب موشك بالستیك قاره پیما معرفی كرده است و از سوی دیگر دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریكا از امروز به طور رسمی قدرت را در این كشور در اختیار می گیرد.
كره جنوبی و آمریكا از ماه اكتبر (مهر- آبان) سال گذشته در جریان مذاكرات امنیتی وزیران دفاع دو كشور اعلام كردند كه از این پس در رزمایش های مشترك خود با ژاپن همكاری بیشتری خواهند داشت و نیروهای دریایی سه كشور رزمایش ها و تمرینات مشترك در آبهای شبه جزیره كره، منطقه آسیا و اقیانوس آرام برگزار خواهند كرد.
آساق**231**1597*انتشاردهنده:فرهاد راستی