۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۳۹
کد خبر: 82394285
T T
۰ نفر

تیم كشتی فرنگی ایران قهرمان جام تختی شد

۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۳۹
کد خبر: 82394285
تیم كشتی فرنگی ایران قهرمان جام تختی شد

مشهد– ایرنا– تیم كشتی فرنگی الف ایران در دیدار فینال جام جهان پهلوان تختی در سالن مملو از جمعیت سالن شهید بهشتی مشهد با برتری مقابل نماینده گرجستان بر سكوی قهرمانی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، دیدار فینال كشتی فرنگی جام جهان پهلوان امروز (جمعه) از ساعت 11 در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار شد كه تیم ایران الف با نتیجه 7 بر یك مقابل گرجستان به برتری رسید و قهرمانی این دوره از رقابت ها را از آن خود كرد.
در كشتی فینال وزن 66 كیلوگر افشین بیابانگرد كه در پیكارهای كشتی وزن های غیر المپیكی سال 2016 جهان در مجارستان با كسب نتیجه ضعیف عملكرد قابل قبولی نداشت، برابر آنتون ماماگی شویلی با پیروزی 5 بر صفر بازگشت دوباره ای به عرصه بین المللی داشت.
بیابانگرد كه مدال برنز پیكارهای قهرمانی سال 2014 تاشكند ازبكستان را در كارنامه دارد به همراه یوسف قادریان دیگر فرنگی كار وزن 80 كیلوگرم با شكست برابر حریفان از صحنه رقابت ها حذف و این موضوع موجب انتقاد شدید به این دو فرنگی كار و كادر فنی شد.
یوسف قادریان نیز كه مدال برنز رقابت های جهانی سال 2015 آمریكا را در كارنامه دارد در دیدار فینال وزن 80 كیلوگرم تورنیكی زاماشویلی از گرجستان را 3 بر صفر شكست داد.
تماشاگران خونگرم و علاقه مند مشهدی كه از روز گذشته حضور پررنگی برای تماشای رقابت های كشتی جام تختی داشتند امروز و در دیدار فینال كشتی فرنگی بی امان ملی پوشان را تشویق می كردند.
نتایج انفرادی دیدار فینال كشتی فرنگی:
ایران الف 7 – گرجستان یك
59 كیلوگرم: محمد نوربخش 5 – راماز سورمانیدزه 4
66 كیلوگرم: محمد الیاسی 8 – تورنیك جانگووادزه 5
71 كیلوگرم: افشین بیابانگرد 5 – آنتون ماماگی شویلی صفر
75 كیلوگرم: رسول گرمسیری 4 – گوگا آپریاماشویلی یك
80 كیلوگرم: یوسف قادریان 3 – تورنیكی زاماشویلی صفر
85 كیلوگرم: سامان عزیزی 7 – گیورگی تسری كیدزه 2
98 كیلوگرم: سید مصطفی صالحی زاده یك – ماته سویادزه یك (برنده)
130 كیلوگرم: بهنام مهدیزاده 5 – واسیلی امیرلی شویلی صفر
در كشتی فرنگی كشورهای تیم های گرجستان، تركیه، ارمنستان، بلغارستان، اوكراین، ازبكستان و عراق در كنار پنج تیم داخلی (تیم های منتخب الف، ب، توسعه، جوانان و تیم خراسان رضوی) در چهار گروه با یكدیگر رقابت كردند.
گروه A : ایران الف – ایران توسعه – بلغارستان
گروه B : ایران ب – ایران جوانان- اوكراین
گروه C : خراسان رضوی- عراق – گرجستان
گروه D : ارمنستان- تركیه- ازبكستان
سی و هفتمین دوره رقابت های بین المللی كشتی جام جهان پهلوان تختی روز گذشته در سالن شهید بهشتی مشهد آغاز و امروز – جمعه – با شناخت تیم های برتر به پایان می رسد.
این مسابقات در سه رشته آزاد، فرنگی و كشتی پهلوانی با حضور 40 تیم شامل 26 تیم خارجی و 14 تیم داخلی برگزار می شود.
ورزشی**9250**1067
خبرنگار :مهدی رمضانی* انتشار: زهره محتشمی پور
۰ نفر