كاخ سفید: شكست داعش و تروریست ها و حمایت از كارگران و تجار آمریكایی، اولویت های سیاست و تجارت خارجی ترامپ

تهران- ایرنا- پایگاه اینترنتی كاخ سفید با تاكید بر اینكه دولت دونالد ترامپ متعهد به سیاست خارجی بر مبنای منافع و امنیت ملی آمریكاست، اعلام كرد: شكست داعش و گروههای تروریستی و نیز حمایت از كارگران و تجار آمریكایی اولویت های سیاست و تجارت خارجی ترامپ هستند.

به گزارش امروز شنبه ایرنا، كاخ سفید در گزارشی به چشم انداز سیاست خارجی دولت دونالد ترامپ اشاره كرد و نوشت: 'صلح در مسیر قدرت' در كانون سیاست خارجی ترامپ قرار خواهد گرفت. این روند یك دنیای باثبات و صلح آمیزتر را با مناقشات كمتر و اشتراكات نظر بیشتر امكان پذیر می كند.
در گزارش كاخ سفید آمده است: ما برای شكست و نابودی این گروههای تروریستی، سیاست تهاجمی و عملیات های نظامی ائتلاف را در صورت نیاز دنبال خواهیم كرد. به علاوه اینكه، دولت ترامپ با شركای بین المللی اش برای قطع روند بودجه رسانی به گروههای تروریستی، گسترش تبادلات اطلاعاتی و همكاری های سایبری برای ایجاد اختلال و از بین بردن تبلیغات گروههای تروریستی همكاری خواهد كرد.
كاخ سفید نوشته است: ما به دنبال بازسازی ارتش آمریكا خواهیم بود. شمار كشتی های نیروی دریایی ما از 500 فروند در سال 1991 به 275 در سال 2016 كاهش یافت. حجم نیروی هوایی ما حدود یك سوم كوچكتر از سال 1991 است. رئیس جمهور متعهد به بازنگری این روند است چون وی می داند برتری و تسلط نظامی ما باید بلامنازع باشد. در نهایت در راستای سیاست خارجی مبتنی بر منافع آمریكا، ما در مسیر دیپلماسی حركت خواهیم كرد. جامعه جهانی باید بداند كه ما برای یافتن دشمن به خارج از آمریكا نمی رویم. جهان با یك آمریكا قوی تر صلح بیشتر خواهد دید و خوشبخت تر خواهد بود.

*** حصول توافق نامه های تجاری كه به نفع همه آمریكایی ها باشد
كاخ سفید تصریح كرده است: مدتهاست آمریكایی ها مجبور به پذیرش توافقنامه های تجاری كه به نفع برخی افراد داخلی و نخبگان بوده، هستند. این در حالی است برخی افراد در آمریكا از طریق سختكوشی مردان و زنان این كشور به سودجویی رسیده اند. در این راستا شاهد بودیم كه كارخانه های برخی شهرها تعطیل شده و شغل های پردرآمد به خارج منتقل شدند در حالیكه آمریكایی ها با كاهش تجارت و سطح تولید ویران كننده مواجه بودند.
در ادامه گزارش كاخ سفید آمده است: رئیس جمهور ترامپ كه از تجربه سالها مذاكره برخوردار بوده، به این موضوع پی برده است كه قرار گرفتن كارگران آمریكایی و تجار در اولویت اول بحث تجارت خارجی از چه اهمیت زیادی برخوردار است. با توافقنامه های محكم و منصفانه، تجارت بین الملل می تواند به رشد اقتصاد ما كمك كند.
اروپام**9234** مترجم: اطهر اینانلو ** انتشار دهنده: زهرا هژبری