۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۳۳
کد خبر: 82395738
T T
۰ نفر
اجراي سه نمايش كانون پرورش فكري در جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر

تهران - ايرنا - سه نمايش‌ توليد شده در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در بخش‌هاي مختلف سي و پنجمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر اجرا مي‌شود.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگي ايرنا از كانون پرورش فكري، نمايش‌ 'هفت خوان» از طرح 'تئاتر مدرسه'، 'گاوي كه مي‌خواست شير باشد' و 'حواست كجا بود؟' هر دو با حضور كودكان داراي نيازهاي ويژه (نابينا، ناشنوا، كم‌توان جسمي و حركتي) در اين جشنواره به اجرا مي‌پردازند.
جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر در حالي ادامه دارد كه اين سه نمايش از كانون در بخش‌هاي ميداني و به علاوه فجر اجرا مي‌شود و ميثم يوسفي، محسن ميرزايي و ايمان تاج‌سليمان و عليرضا دهقاني به ترتيب كارگردانان اين نمايش‌ها هستند.
اين نمايش‌ها از جمله توليدات اداره كل امور سينمايي و تئاتر كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان است كه مخاطبان در اين جشنواره به تماشاي آن مي‌پردازند.
سي و پنجمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر كه از يكم بهمن كار خود را آغاز كرده است و تا 12 بهمن برپا خواهد بود.

* 'مي‌ترسم يادت برود دوستم داشتي'، كتاب شد
مجموعه يادداشت‌هاي زيتا ملكي با تصويرگري عليرضا پورحنيفه با نام 'مي‌ترسم يادت برود دوستم داشتي'، منتشر شد.
به گزارش اداره‌كل روابط‌عمومي و امور ‌بين‌الملل كانون، اين مجموعه شامل 40 يادداشت با نگاه به دنياي اطراف نوجوان‌ها است.
اين يادداشت‌هاي شاعرانه نگاهي ظريف و موشكافانه به دنياي اطراف و حس‌هاي معمول زندگي دارند و مي‌توانند منبع مناسبي براي خوب ديدن و جور ديگر ديدن باشند و مربيان در كارگاه‌هاي داستان‌نويسي آنها را به كار گيرند.
در يادداشت داستاني از زندگي آمده است: 'زندگي آدم‌ها پر از داستان است. زندگي هر كس از اولش تا همين سطري كه تو به آن رسيده‌اي، داستاني است كه هنوز آخرش را پيدا نكرده؛ داستاني كه ادامه مي‌يابد و تا روز آخر به هزار طرف مي‌رود. همه آدم‌ها داستاني دارند؛ از تو كه در مركز اين شهر شلوغ سكني گرفته تا او كه در روستايي دورافتاده، به دور از برق و لوله‌كشي، زندگي آرام خودش را دارد.'
هر كدام از يادداشت‌هاي اين كتاب همراه با شعر موجزي است و گفت‌وگو درباره‌ اين شعرها و بررسي آن‌ها در كارگاه‌هاي ادبي، مي‌تواند به نگاه مخاطبان درباره‌ مفاهيم پذيرفته شده، يك تصوير شاعرانه بدهد.
'مي ترسم يادت برود دوستم داشتي' در 88 صفحه و با قيمت 78 هزار ريال منتشر شده است و علاقه‌مندان مي‌توانند اين اثر را از فروشگاه‌هاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در سراسر كشور خريداري كنند.
فراهنگ ** 1883**1823 دريافت كننده: مريم جلوداران** انتشار دهنده: طاهره نبي اللهي
۰ نفر