۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۰۱
کد خبر: 82396650
T T
۰ نفر

یگان روسی 25 هزار بمب و مین در حلب خنثی كرد

۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۰۱
کد خبر: 82396650
یگان روسی 25 هزار بمب و مین در حلب خنثی كرد

مسكو - ایرنا - نیروهای گردان مین یاب روسیه در نواحی آزاد شده شرق حلب 25 هزار بمب و مین را كه تروریست ها به عنوان تله انفجاری كار گذاشته شده بودند، كشف و خنثی كردند.

به گزارش ایرنا، معاون نیروی مهندسی رزمی وزارت دفاع روسیه اعلام كرد: نیروهای روس در جریان پاكسازی مناطق مختلف شهر حلب 25 هزار بمب و مین را كه بیش از نیمی از آنها دست ساز بودند، غیرفعال كردند.
«روسلان الهوردیف» در گفت وگو با رادیو اكومسكو گفت: بیش از دو هزار هكتار، 680 كیلومتر جاده و خیابان و 3500 ساختمان مسكونی و عمومی در شهر حلب از وجود بمب و مین پاكسازی شده است.
مقام نظامی روس خاطرنشان كرد: نیروهای روسیه مستقر در سوریه در زمان حاضر ماموریت یاری رسانی را بر عهده دارند و پاكسازی شهر حلب از تله های انفجاری نیز بخشی از این ماموریت به شمار می رود كه تا كنون بدون تلفات انجام گرفته است.
الهوردیف در پایان با اشاره به تجربه سال گذشته نیروهای روسی از پاكسازی شهر تدمر در سوریه، گفت: تروریست ها از زمان جنگ افغانستان شیوه خود را تغییر داده اند. آنان كاربرد مواد و تله های انفجاری و همچنین بمب را فرا گرفته اند و در مناطق تحت كنترل به صورت گسترده از این شیوه ها بهره می گیرند.
شرق حلب، اواخر آذر ماه با عملیات موفق ارتش سوریه و اجبار تروریست ها به ترك منطقه، پاكسازی و پس از چهار سال اشغال این شهر به صورت كامل آزاد شد.
نیروهای گردان مین یاب روسیه سال گذشته نیز در شهر تدمر 825 هكتار را پاكسازی و بیش از 18 هزار بمب، وسیله انفجاری و مین را كشف و خنثی كردند.
اروپام **391 انتشار یافته: هادی مولوی نیا